Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Okej.. men hur räknar ni på räntorna när skulderna ligger hos KFM?

Jag hade jämkning, men skuldrådgivare sa att släppa skulderna. Så jag släppte. Fick då en skatteskuld som snart hamnar hos KFM på grund av att jag inte längre betalade dessa räntor, men nu betalar jag ju dem med löneutmätning.

Snurrigt

Så ni tipsar om att avbryta min pågående ansökan om jämkning inför nästa år. Invänta att KFM hör av sig med förfrågan om inkomst. Där nämna min ordinarie skattesats och sen INNAN utmätningen kommer igång, ansöker om skattejämkning igen?
Yes precis så. Väntar på beslutet sen söka jämkning igen.

Okej.. men hur räknar ni på räntorna när skulderna ligger hos KFM?

Jag hade jämkning, men skuldrådgivare sa att släppa skulderna. Så jag släppte. Fick då en skatteskuld som snart hamnar hos KFM på grund av att jag inte längre betalade dessa räntor, men nu betalar jag ju dem med löneutmätning.

Snurrigt
Bra fråga! Hur räknar ni på räntor när lån hamnar hos KFM?

Hur tänker du @Terry_ kring jämkning inför nästa år? Du har väl också ansökt om jämkning för 2023?

Alltså nu vill ja mitt beslut alltså!!! Kommer ha föräldrapenning nästa år och det vore fint att kolla av hur fattiga vi kommer bli...

Efter att ha läst några trådar så verkar det bäst att avbryta ansökan om skattejämkning och ev ansöka igen efter beslut om utmätning. Dock verkar det osäkert om räntor hos lån som hamnat hos KFM är avdragsgilla.

Efter att ha läst några trådar så verkar det bäst att avbryta ansökan om skattejämkning och ev ansöka igen efter beslut om utmätning. Dock verkar det osäkert om räntor hos lån som hamnat hos KFM är avdragsgilla.
Räntorna är avdragsgilla, men långivarna behöver inte rapportera dröjsmålsränta till Skatteverket, man får ha koll själv.

Hur tänker du @Terry_ kring jämkning inför nästa år? Du har väl också ansökt om jämkning för 2023?

Jag vet inte. Har inte ansökt om jämkning men med tanke på att jag kommer antingen ha löneutmätning eller skuldsanering + med tanke på jag slutat betala på mina lån ja då är det ju ingen idé att jämka.

Inte ansökt om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp