Sitt med dina fakturor för lånen och gör en sammanslagning. På så vis får du fram en uppskattning av din totala räntekostnad.Hur i hela världen får jag fram hur mycket ränteutgifter som jag har från mina lån under detta året? På senaste deklarationen hade jag bara 3400kr i underskott men 2022 är mitt första riktiga ”ränteår” pga. många smålån med hög ränta samt inkasso. Vet inte ens vad som är en realistisk gissning.![]()
Sagt och gjort! Hamnar på ca. 44000kr i år. Nu är ju skillnaden till 2021 rätt så stor och behöver säkert kompletteras med nåt?Sitt med dina fakturor för lånen och gör en sammanslagning. På så vis får du fram en uppskattning av din totala räntekostnad.
I så fall hör de av sig och du skickar in fakturorna du har på lånen, inga problem!Sagt och gjort! Hamnar på ca. 44000kr i år. Nu är ju skillnaden till 2021 rätt så stor och behöver säkert kompletteras med nåt?
Najs, tippar att du får beslut på tisdag. Senast onsdag.Då var jämkningen inlämnad och hoppas på att få svar innan 14:e så det hinns att få med på oktoberlönen.![]()
Beslutet kom redan for 20 min sen i Kivra och jag ska betala 8% resten av året. Sjukt vad snabbt det gick.Najs, tippar att du får beslut på tisdag. Senast onsdag.
Beslutet kom redan for 20 min sen i Kivra och jag ska betala 8% resten av året. Sjukt vad snabbt det gick.
Såg en del inlägg om att det borde vara runt 0% såhär sent på året. Gjorde jag nåt fel då eller varför får jag ändå betala 8%? Kan det bero på att jag har en högre lön från okt-dec?