Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Hur i hela världen får jag fram hur mycket ränteutgifter som jag har från mina lån under detta året? På senaste deklarationen hade jag bara 3400kr i underskott men 2022 är mitt första riktiga ”ränteår” pga. många smålån med hög ränta samt inkasso. Vet inte ens vad som är en realistisk gissning. :oops:

Hur i hela världen får jag fram hur mycket ränteutgifter som jag har från mina lån under detta året? På senaste deklarationen hade jag bara 3400kr i underskott men 2022 är mitt första riktiga ”ränteår” pga. många smålån med hög ränta samt inkasso. Vet inte ens vad som är en realistisk gissning. :oops:
Sitt med dina fakturor för lånen och gör en sammanslagning. På så vis får du fram en uppskattning av din totala räntekostnad.

Sitt med dina fakturor för lånen och gör en sammanslagning. På så vis får du fram en uppskattning av din totala räntekostnad.
Sagt och gjort! Hamnar på ca. 44000kr i år. Nu är ju skillnaden till 2021 rätt så stor och behöver säkert kompletteras med nåt?

Sagt och gjort! Hamnar på ca. 44000kr i år. Nu är ju skillnaden till 2021 rätt så stor och behöver säkert kompletteras med nåt?
I så fall hör de av sig och du skickar in fakturorna du har på lånen, inga problem!

Då var jämkningen inlämnad och hoppas på att få svar innan 14:e så det hinns att få med på oktoberlönen. :folded:

Senast ändrad:
Najs, tippar att du får beslut på tisdag. Senast onsdag.
Beslutet kom redan for 20 min sen i Kivra och jag ska betala 8% resten av året. Sjukt vad snabbt det gick.
Såg en del inlägg om att det borde vara runt 0% såhär sent på året. Gjorde jag nåt fel då eller varför får jag ändå betala 8%? Kan det bero på att jag har en högre lön från okt-dec?

Senast ändrad:
Beslutet kom redan for 20 min sen i Kivra och jag ska betala 8% resten av året. Sjukt vad snabbt det gick.
Såg en del inlägg om att det borde vara runt 0% såhär sent på året. Gjorde jag nåt fel då eller varför får jag ändå betala 8%? Kan det bero på att jag har en högre lön från okt-dec?

Om du angav 44 kkr i ränteutgifter innebär det att du ska betala 13200 kr mindre i skatt i år.
Vad har du betalat i skatt varje månad? Om du räknar på det landar du säkert kring 8 %.

En sista fråga: jag kommer förmodligen jobba över en del fram till december vilket innebär att jag får skatta 8% på övertiden med. I jämkningen har jag dock endast angett min grundlön, ej övertid då det pågår förhandling om dispens med facket. Det är ca. 30k som kommer läggas till utöver det jag angivit på resterande års inkomst. Kommer detta resultera i kvarskatt och kan man uppskatta på något sätt hur mycket det kommer hamna på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp