Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Hmm, inser nu att jag gjorde samma som tidigare skrivare i tråden och skrev in vad jag förväntar mig att lönen blir från juli-december, inte hela året totalt. Får se om det blev rätt eller ej.
Skicka in på nytt med rätt siffror kan vara bra annars

”Fyll i ruta 07 med din beräknade årsinkomst för resterande del av året. Här får du estimera fritt inom rimliga gränser.”

Missförstår jag innebörden av ”resterande delen av året”? När man fyllde i ansökan väljer man ju också månad juli-december så var inte så tydligt tycker jag.

Får se.

Det blev rätt ändå.

Svar idag från Skatteverket på Kivra. Ska betala 6% skatt resten av året.

Någon annan som jämkar som jobbar statligt? Vet inte om jag ska ta upp det med chefen min eller om jag bara ringer lönekontoret.

Någon annan som jämkar som jobbar statligt? Vet inte om jag ska ta upp det med chefen min eller om jag bara ringer lönekontoret.
Japp. Jag ringde lönekontoret och maila in kopia på mitt beslut. De fixade det omgående :) meddelade inte min chef

Japp. Jag ringde lönekontoret och maila in kopia på mitt beslut. De fixade det omgående :) meddelade inte min chef

Tack för rekordsnabbt svar, uppskattas! Chefen min vet om mina skulder eftersom det ingick i säkerhetsprövning men inte direkt något man vill påminna om liksom. :D

Är det bara att säga att man fått beslut från Skatteverket om att mindre skatt ska dras och att man vill skicka över beslutet helt enkelt eller behöver man gå djupare?

Tack för rekordsnabbt svar, uppskattas! Chefen min vet om mina skulder eftersom det ingick i säkerhetsprövning men inte direkt något man vill påminna om liksom. :D

Är det bara att säga att man fått beslut från Skatteverket om att mindre skatt ska dras och att man vill skicka över beslutet helt enkelt eller behöver man gå djupare?
Ja precis! :) jag meddelade bara att ja fått nya uppgifter från Skatteverket om en annan procentsats. Så jag mailade in de och så fixade de de direkt :) behövde aldrig säga något annat.

Hej, har blivit sjukskriven och får rejält mindre pengar. Jag jämkar redan men hur gör man om man vill jämka sjukpenning? Vart skickar man beslutet från skatteverket?

Hej, har blivit sjukskriven och får rejält mindre pengar. Jag jämkar redan men hur gör man om man vill jämka sjukpenning? Vart skickar man beslutet från skatteverket?
Till försäkringskassans inläsningscentral. Du hittar adressen på försäkringskassans hemsida.

Till din handläggare så lägger h in de

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp