Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

IPS (individuellt pensionsparande), tar KFM det?

Ring kundservice och be om att bli kopplad till din sektion, din ort, din handläggare, vad du nu vill kalla det, och be dom utreda ditt ips på Swedbank.

Om du tex bor i trakterna av Växjö kan du ringa och be att bli kopplad till Växjösektionen, bor du i Karlstad, till Karlstadssektionen, bor du i östersund ber du om östersundssektionen. Etc.
Jag är väl trög, förlåt för det. Men menar du bank, KFM eller vad?

För många år sedan hade jag Swdbank som bank, har nu en annan sen minst 10 år tillbaka ( minns inte när jag bytte). Men iallafall, jag startade då upp ett pensionssparande som jag inte betalt en krona på sen jag bytte bank. Fick papper från Swedbank i dagarna och mitt sparande har gått upp från ca 10 000 kr inbetalt, till att nu ligga på ca 65 000 kr. Sparandet är låst till min 65-årsdag och jag har ca 15 år dit. Kommer KFM utmäta dessa pengar nu när jag går in i löneutmätning nästa månad? Har försökt googla, men fattar inte riktigt de svaren jag får upp. Tack på förhand
När jag fick inledande skuldsanering så ville dom att jag skulle ansöka om att få utbetalt dom pengarna för att de skulle ingå i min betalplan. Jag fick ansöka hos Skatteverket men de avslog ansökan då de var låsta tills jag fyllde 55 år.

Pengarna låsta enligt mig inte chans att dom kan göra ngt.Stenhårda när det gäller förtida uttag.Men Patrik Sjöberg var skyldig massa pengar hos kronofogden och hade stor pensionsförsäkring.Patrik ville göra rätt för sig och det slutade med att pensionsförsäkringar hamnade hos kronofogden.Början på 90 talet

Pengarna låsta enligt mig inte chans att dom kan göra ngt.Stenhårda när det gäller förtida uttag.Men Patrik Sjöberg var skyldig massa pengar hos kronofogden och hade stor pensionsförsäkring.Patrik ville göra rätt för sig och det slutade med att pensionsförsäkringar hamnade hos kronofogden.Början på 90 talet
Den bedömning du gör väger inte så tungt i kronofogdens handläggning. Det går utmäta ips spar ganska ofta. Pensionsförsäkringar är en annan sak än ips.
Kronofogden behöver inte fråga skatteverket om lov heller.

Pensionsförsäkring tänkte jag syftade på.Istort sett omöjligt förtida uttag.IPS inte insatt

För mig personligen hade kfm gärna fått utmäta av min sparade pension för att göra mig skuldfri, inte bara ips…

Jag fick under inledande avsluta mitt IPS och banken tyckte sanering var skäl nog. Det var ca 160 000 i sparande, och mina skulder uppgick till 1,7 milj.

Kan man ta ut hela sitt privata pensionssparande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp