Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Invändning innan beslut

Om det blir invändning efter förslag till betalplan och innan beslut, vad händer då? Ska det dröja med beslut? Hur länge?
för min del ringde handläggare och dubbelkollade mina inkomstuppgifter (invändning var att jag har större inkomst än det stor i förslaget), men det fanns en föklarning som hl svarade till borgenär. Ska det gå till jurist nu? Eller handläggare kommer att ta beslut?

När det gällande den omprövning jag fick emot mej så var det handläggaren som fattade beslut om avslag på den omprövningen. Så kanske samma sak om det är under inledande.

Hoppas få beslut snarast, blir galen snart….

Der lämnas till någon av juristerna för beslut då.

När det gällande den omprövning jag fick emot mej så var det handläggaren som fattade beslut om avslag på den omprövningen. Så kanske samma sak om det är under inledande.
Omprövning hanteras bara av juristerna så där blir det annorlunda. Dom behöver ju inte lämna över till sig själv

Jahaa, läste jätte mycket här i forumet och hittade, att innan beslut blir det kronofogden aom tar beslut men efter beslut då blir det jurist. Då stämmer det inte.

Jahaa, läste jätte mycket här i forumet och hittade, att innan beslut blir det kronofogden aom tar beslut men efter beslut då blir det jurist. Då stämmer det inte.
Nej. Efter beslut gör kfm ingenting utom att skicka överklagande till tingsrätten.

Nej. Efter beslut gör kfm ingenting utom att skicka överklagande till tingsrätten.
Är det inte så att man får skriftligt invändningar och sen kan yttra sig? För min del ringde hl till mig bara och ställde några frågor angående min inkomst och frågade mig om hon får akicka den info till de. Går det till jurist ändå? Du verkar ha bra kollhur saker fungerar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp