Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Intrum

Är intrum smidiga att göra med inför en avbetalningsplan? Några tips tack?

Om man tittar till aktiekursen så lär det säkert komma förändringar snart när det gäller att ha att göra med Intrum.

För 2 År sedan så stog aktien i 300kr. Har tappat 80% av värdet sedan dess och fått nedgraderat kreditbetyg ett par gånger.
Som jag förstår det går det att få avbetalningsplaner med dom relativt enkelt, än så länge.

Jag fick avbetalningsplan med dem men tillfällig när jag skött det iII 6 månader kom förslag på betalningsplan som varade 1 år även den var helt okej. Hoppas det går bra för dig :tummen:

Intrum har flera olika avdelningar, så det beror på. Jag har haft att göra med två av dem: Intrum Finance AG, och Intrum Invest.

Intrum Finance var väldigt svåra att ha att göra med. Mottagningen skedde alltid av någon uttråkad handelshögskoleslyngel som aldrig ville ge en tum, och som tycktes förakta alla skuldsatta. Intrum Invest har jag haft ganska bra kontakt med. Men andra har haft andra erfarenheter.

Jag tycker inte Intrum finance AG alltså Intrum invest är svåra. Vi är snälla och varför vissa uppfattar Intrum som hårda är för att det inte är rimligt att upprätta en avbetalningsplan på 200-300kr/mån på en skuld som är på 30-50.000 kronor. I vissa fall godkänner vi det i Max 6 månader men sedan måste man öka då räntan tickar på.

/ Jag jobbar på Intrum

Jag tycker inte Intrum finance AG alltså Intrum invest är svåra. Vi är snälla och varför vissa uppfattar Intrum som hårda är för att det inte är rimligt att upprätta en avbetalningsplan på 200-300kr/mån på en skuld som är på 30-50.000 kronor. I vissa fall godkänner vi det i Max 6 månader men sedan måste man öka då räntan tickar på.

/ Jag jobbar på Intrum
Att inte godkänna betalplaner som resulterar i att skulden aldrig betalas ses som hårt här emellanåt

Tack för era tips!
Nästa fråga är om lånet gått vidare till kfm, är de schyssta och ta tillbaka ärendet om man kommer överens om avbetalningsplan eller måste man betala in en viss summa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp