Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Intrum inkasso bra eller dåliga??

Måste tyvärr släppa mitt Risicum lån till inkasso denna månad då jag bara inte kan få ihop pengar till att återbetala det .Juni är en hemsk månad då allt kommer så istället för att återbetala och låna igen så får det gå till inkasso. Har för mig att Risicum anlitar Intrum inkasso så jag har några frågor till er alla som har haft eller har med dem att göra. Hur snart kommer inkassokravet, har förfallodag den 28/6? Kan man få en avbetalningsplan på 6 månader eller mer? Vad är bäst mejla om avbetalningsplan ringa handläggare eller kundtjänst för att få bästa möjliga villkor? Till sist är de svåra att ha att göra med jämfört med andra bolag? Mycket mycket tacksam för alla era svar.

Du kan räkna med att inkassokravet kommer efter 3-4 veckor efter förfallodatumet. Du kan ju alltid prova att ansöka om avbetalning via deras hemsida. Får du avslag på ditt förslag kan du ju prova ringa och försöka förhandla.

Har du haft med dem att göra? Är jätteorolig att jag inte ska få någon rimlig plan så just nu gråter jag bara och mår illa.Idag kostar det mig extra varje månad mellan 700-1033 förutom lånebeloppet att betala tillbaka och låna igen. Så mer än det kan jag inte betala. Har haft Intrum en gång tidigare på ett Pengos lån och då fick jag inte den plan jag ville, fick betala
900 per månad då och hade ansökt om 600-700. Så vad tror du, lånet är på 5000 kronor. Så kan du svara mig eller någon annan så är det mycket mycket uppskattat.

Har du haft med dem att göra? Är jätteorolig att jag inte ska få någon rimlig plan så just nu gråter jag bara och mår illa.Idag kostar det mig extra varje månad mellan 700-1033 förutom lånebeloppet att betala tillbaka och låna igen. Så mer än det kan jag inte betala. Har haft Intrum en gång tidigare på ett Pengos lån och då fick jag inte den plan jag ville, fick betala
900 per månad då och hade ansökt om 600-700. Så vad tror du, lånet är på 5000 kronor. Så kan du svara mig eller någon annan så är det mycket mycket uppskattat.

Har du i allra längsta möjliga mån försökt undvika sms-lån? Det är i grunden det enda tipset som gäller för alla, att aldrig någonsin börja eftersom allt enbart blir värre av det.

Har du provat söka kreditkort som du kan avbetala på exempelvis? Prova Norwegian bank som går fort.

Hoppas du hittar något bättre än sms-lån som är den värsta låneformen av dom alla med klar marginal. Gör allt för att bli av med eländet även om det är med andra former av lån. Där det åtminstone är låga avbetalningar per månad så du kan leva ett värdigt liv.

grön

Har du i allra längsta möjliga mån försökt undvika sms-lån? Det är i grunden det enda tipset som gäller för alla, att aldrig någonsin börja eftersom allt enbart blir värre av det.

Har du provat söka kreditkort som du kan avbetala på exempelvis? Prova Norwegian bank som går fort.

Hoppas du hittar något bättre än sms-lån som är den värsta låneformen av dom alla med klar marginal. Gör allt för att bli av med eländet även om det är med andra former av lån. Där det åtminstone är låga avbetalningar per månad så du kan leva ett värdigt liv.

Tack för ditt svar jag vet vad du menar men nu är jag ju där och jag får inga andra lån eller kontokort har försökt. Så mina frågor om Intrum kvarstår fortfarande så finns det någon annan som kanske kan besvara mina frågor.Jag vet att jag är jättepatetisk som låtit allt gå så här långt men jag trodde som så många andra att jag skulle klara av det.

Tack för ditt svar jag vet vad du menar men nu är jag ju där och jag får inga andra lån eller kontokort har försökt. Så mina frågor om Intrum kvarstår fortfarande så finns det någon annan som kanske kan besvara mina frågor.Jag vet att jag är jättepatetisk som låtit allt gå så här långt men jag trodde som så många andra att jag skulle klara av det.

Inte något bra att höra. Det är verkligen hemskt rakt igenom allt det här med sms-lånen, tänk hur många det är som desperat försöker låna om och om igen för att få det att gå runt, dölja för nära och kära osv. Det är för jävligt och dom som har dessa verksamheter borde skämmas att utnyttja desperata människor! Dessa "företag" bör förbjudas och utrotas rakt av!

Du är inte alls patetisk, vi är ju många som är i precis samma sits som du av olika skäl. Alla har vi hamnat där på något sätt och bittert fått erfara svårigheterna att komma ur det här på överskådlig tid. Det är ju just folk som har dåligt ställt som utnyttjas till detta främst, då en med bra inkomst och välskött ekonomi aldrig skulle behöva tänka tanken på att ta ett skitlån med hemsk ränta över 30 dagar.

Det är inte svar på din fråga, men ville bara skriva lite vad jag kände.

vet inte hur det hos justitia idag men när jag hadde med dom att göra hadde dom bara avb på 3 månader oavsett lånets strl.eller så var det nej för mig på längre,så ett ex är då att jag hadde smslån på 3500 fick betala det på 3 månader blev ca grovt räknat 1300 per månad.dels ränta och dels summa för själva avbplanen hos inkasso.kanske det t om var mer än 1300 imånaden.

så kommer det till inkasso så kan du logga in och där fylla i avbplan.fylla i eget belopp kan man också men det beviljades aldrig när jag prövade utan minst 1000.godtog dom.

Inte något bra att höra. Det är verkligen hemskt rakt igenom allt det här med sms-lånen, tänk hur många det är som desperat försöker låna om och om igen för att få det att gå runt, dölja för nära och kära osv. Det är för jävligt och dom som har dessa verksamheter borde skämmas att utnyttja desperata människor! Dessa "företag" bör förbjudas och utrotas rakt av!

Du är inte alls patetisk, vi är ju många som är i precis samma sits som du av olika skäl. Alla har vi hamnat där på något sätt och bittert fått erfara svårigheterna att komma ur det här på överskådlig tid. Det är ju just folk som har dåligt ställt som utnyttjas till detta främst, då en med bra inkomst och välskött ekonomi aldrig skulle behöva tänka tanken på att ta ett skitlån med hemsk ränta över 30 dagar.

Det är inte svar på din fråga, men ville bara skriva lite vad jag kände.

Jag håller med till 100% om vad du säger vad tycker du jag ska göra? Vet att det är jag som tar det slutgiltiga beslutet men jag behöver råd betala tillbaka och låna igen eller släppa till Intrum?

Jag håller med till 100% om vad du säger vad tycker du jag ska göra? Vet att det är jag som tar det slutgiltiga beslutet men jag behöver råd betala tillbaka och låna igen eller släppa till Intrum?

Det är svårt att svara på. Kan man få rimliga avbetalningar är det ändå att föredra om man samtidigt kan sluta ta nya lån helt och hållet. Att sluta ta nya lån är själva grunden för att någonsin komma ifrån eländet.

Tror du att du kan få en avbetalning hellre än att betala och få nya skulder tycker jag du ska försöka det.

Samtidigt vet jag inte din situation. Om du har ett lån, tiotals lån osv. Det beror ju på. Och om du har förutsättningar att ens klara avbetalningarna. För många är ju ens det ett stort problem. Så det är svårt...

Tack för ett ärligt svar i dagsläget har jag bara 2 aktiva lån Risicum och Ferratum resten är det avbetalningsplaner på. Avslutar en eller kanske 2 avbetalningsplaner i juli så då har jag ju dessa pengar till Intrums plan. Men ändå vet jag inte hur jag ska göra så jag behöver fler svar om det är någon annan som har lust att svara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp