Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Intrum,axactor,lowell få ner belopp per månad

Jag har löneutmätning och får kämpa för att vi ska få vår ekonomi att fungera eftersom mannen har skulder hos inkasso med. Vi har varit in kontskt med alla och försökt få så liten månadsbetalning som möjligt men dom är så hårda. Har ni tips hur man kan få ner beloppet att betala per månad? Dom säger nej när man fråfar om man kan få mindre men tänkte någon kanske har tips?

Vad har ni för belopp på skulderna och hur mycket betalar ni per månad?

På Arvato 90 000 - 4000
Lowell 30 000- 4000
Axactor 13000- 1654
Intrum- 20 000- 1658
Intrum 21000- 1200
Jag vet att Lowell och Arvato är jättejobbiga. Bara tur att de inte får för sig att de vill ni ska lösa allt på en gång. Intrum och Axactor brukar vara ok. Äger de skulderna inkassobolagen eller är de bara mellanhand och inkasserar?

Jag vet att Lowell och Arvato är jättejobbiga. Bara tur att de inte får för sig att de vill ni ska lösa allt på en gång. Intrum och Axactor brukar vara ok. Äger de skulderna inkassobolagen eller är de bara mellanhand och inkasserar?
Det vet jag faktiskt inte med intrum men axactor äger den.

Jag har tjatat sönder de flesta inkassobolagen som finns för att få ner månadskostnaderna. I början är det blankt nej fr de flesta förutom Sileo och payEx inkasso som är väldigt tillmötesgående, Gothia har också blivit mycket mycket bättre än vad det varit för 2-3 år sedan.

Min erfarenhet är att efter ett tag när de märker att man betalar och kämpar så kan de andra inkassobolagen gå med på sänkningar. Intrum Justita Invest erbjöd själva att sänka fr 1000 kr till 500 kr eftersom de märkte att jag aldrig hann betala i tid utan typ 14 dagar senare.

Så mitt tips är:
1. Ringa är bättre än mejla
2. Ring minst varje månad och ibland oftare särskilt om ni inte hinner betala i tid
3. Säg som det är: Jag vill göra rätt för mig och betala men går på knäna och pengarna räcker inte till, om jag får sänkt månadsbelopp så kommer det göra stor skillnad.

4. Börja om från punkt 1 :) Man kan inte få mer en ett nej men ibland händer det att man lyckas med mer.

J
Jag har tjatat sönder de flesta inkassobolagen som finns för att få ner månadskostnaderna. I början är det blankt nej fr de flesta förutom Sileo och payEx inkasso som är väldigt tillmötesgående, Gothia har också blivit mycket mycket bättre än vad det varit för 2-3 år sedan.

Min erfarenhet är att efter ett tag när de märker att man betalar och kämpar så kan de andra inkassobolagen gå med på sänkningar. Intrum Justita Invest erbjöd själva att sänka fr 1000 kr till 500 kr eftersom de märkte att jag aldrig hann betala i tid utan typ 14 dagar senare.

Så mitt tips är:
1. Ringa är bättre än mejla
2. Ring minst varje månad och ibland oftare särskilt om ni inte hinner betala i tid
3. Säg som det är: Jag vill göra rätt för mig och betala men går på knäna och pengarna räcker inte till, om jag får sänkt månadsbelopp så kommer det göra stor skillnad.

4. Börja om från punkt 1 :) Man kan inte få mer en ett nej men ibland händer det att man lyckas med mer.
Jag e bara rädd dom bryter betalplanen och skickar till kf

J

Jag e bara rädd dom bryter betalplanen och skickar till kf
Jag förstår det, jag är också rädd att Svea bryter mitt betalplan och skickar till kfm igen.
Men de kan inte bryta bara för att du ringer och frågar. Det bryts om man inte betalar i tid.
Det gäller att lära sig och vara uppmärksam på vilka bolag som skickar ut en påminnelse innan de ev skickar till Kfm.
De jag vet skickar påminnelse är Gothia, Sileo, Avida, Intrum Justitia Invest, PayEx.

Lowell vet jag inte!

Intrum skickar INTE påminnelse utan direkt till Kfm.

Det är tungt som fan, jag förstår.

Jag vet inte om det kan hjälpa dig men en gång har jag gjort följande: när Svea vägrade sänka från 3000 till lägre under en 3 månaders period, förra sommaren då jag hade väldigt små inkomster så ringde jag direkt till långivaren istället och frågade och de meddelade Svea att jag skulle betala 2000 kr istället för 3000 kr under 3 månader.

Jag brukar tänka att alla sätt är bra... :)

Telefon är alltid bättre. Har fått stenhårda nej via mail, sen ja via telefon. Kanske svårare för handläggare att säga nej muntligen. Man blir alltid glad när i inkassobolagen (handläggaren) visar lite medmänsklighet.

Telefon är alltid bättre. Har fått stenhårda nej via mail, sen ja via telefon. Kanske svårare för handläggare att säga nej muntligen. Man blir alltid glad när i inkassobolagen (handläggaren) visar lite medmänsklighet.
Ja jag tycker också att det alltid är bättre att ringa, då kan de inte gömma sig bakom standardsvar. Eftersom det ofta kan det vara skillnad på VEM man pratar med så kan det löna sig att ringa vid lite olika tider

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp