Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inse att det är slut

Vad du än gör, lämna inte dina barn och stick! De förtjänar bättre än så! Det är ändå "bara" pengar och de bryr sig inte om pengar, de vill ha dig. Om du ändå känner så, att du lika gärna kan sticka för att det är kört, så kan du ju lika gärna ta en chans på skuldsanering tycker jag! Hoppas det ordnar sig för dig.
Bara för att man skiljs åt, så betyder det ju inte att man överger barnen.

Jag anmäler inte alla besök jag tänkt göra
Jag hoppas verkligen att KFM hör av sej om de tänkt hembesök hos mej, de får gärna komma, men jag är ofta ute på tjänsteresa och min sambo jobbar sena kvällar, så det är sällan någon hemma. Jag vill inte få dem att tro att jag håller mej undan. För övrigt innan min löneutmätning började så ringde jag själv till KFM och pratade igenom min situation och då pratade vi om jag hade några tillgångar, vilket jag absolut inte har. Hade jag haft något av värde så hade jag hellre sålt det och sluppit KFM.

För övrigt, när du får ditt första brev från Kronofogden så kan du se vem som handlägger ditt ärende, och det står telefonnummer till denne. Ring och prata med personen; enligt min erfarenhet så brukar Kronofogdens personal i allmänhet vara trevlig och hjälpsam. De flesta tycker säkert inte att det är roligt att plåga skuldsatta människor, utan gör vad de kan för att det skall löpa på så smidigt som situationen tillåter.
Har samma uppfattning!

En annan fråga jag har. I vilket läge kontaktas fordringsägarna? Kan jag vänta med att släppa bomben till min närstående tills hag ser om jag åtminstone fått inledande? Får jag avslag så behöver ingen veta att jag sökt ens..

Dom ska anmäla skulderna till kfm vid inledandet.
Men som jag skrev tidigare, en skuldsanering har lättare att gå igenom om kronofogden gjort en utredning innan.

En annan fråga jag har. I vilket läge kontaktas fordringsägarna? Kan jag vänta med att släppa bomben till min närstående tills hag ser om jag åtminstone fått inledande? Får jag avslag så behöver ingen veta att jag sökt ens..

Om du tar med din närståendes lån till dig i din skuldsanering kommer denne bara få tillbaka en bråkdel av det som lånats ut. Ni kan ju såklart göra upp om resterande del i ett separat avtal mellan er.

Om du tar med din närståendes lån till dig i din skuldsanering kommer denne bara få tillbaka en bråkdel av det som lånats ut. Ni kan ju såklart göra upp om resterande del i ett separat avtal mellan er.
Ja det vet jag. Men hur räknar de ut vad varje fordringsägare ska ha?

Det avtalet saknar dock betydelse om det blir någon tvist.. en domstol kan bara konstatera att skulden inte längre är aktuell pgs genomgången sanering.
Skulle möjligheten finnas att skriva avtal med någon form av bindande efftekt om stt skulde ska betalas trots skuldsanering så törs jag lova att den klausulen skulle finnas i varenda låneavtal

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp