- Meddelanden
- 142
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 137
Allt är så olustigt. Tycker de borde nöja sig med att ta min lön. Har ut mellan 22-25 i månaden. Kanske är vanligare de kommer hem om man inte har någon inkomst?
Lönen går man alltid på oavsett.Det vanligaste är då att de direkt går på lönen?
För övrigt, när du får ditt första brev från Kronofogden så kan du se vem som handlägger ditt ärende, och det står telefonnummer till denne. Ring och prata med personen; enligt min erfarenhet så brukar Kronofogdens personal i allmänhet vara trevlig och hjälpsam. De flesta tycker säkert inte att det är roligt att plåga skuldsatta människor, utan gör vad de kan för att det skall löpa på så smidigt som situationen tillåter.
Får man ens veta innan om de tänkt göra utmätning i hemmet?
Lasseman.. finns det något som kan få mig att känna lite hopp över att en skuldsanering kan gå? Kan du råda mig till vad jag ska göra? Vad jag ska skriva?
Nu blev man själv orolig, på det sättet du beskrev det så lät det som om dom kom hem och rotade igenom alla skåp hyllor etc var det verkligen så?
Sj bor vi i en trea med en tv en soffa lite lampor som är typ inhandlade på öob o så. Barnen har bara säng skrivbord o så. Tar dom allting då eller står o rotar igenom som om man är kriminell?
Tack! Jag hoppas innerligt det. Vore otroligt skönt att få ett slutdatum på över 10 års rent elände. Vore en sak om jag bara hade mig själv att tänka på..De skulder du beskriver talar ju för att du är kvalificerat insolvent.. då är man halvvägs, resten beror på hur skuldsättning gått till vad man gjort för att försöka få ordning på ekonomin och lite annat.
Skulle jag bara gissa utifrån vad jag läst och det jag kan går det säkert bra.