Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inse att det är slut

Det är jag som är boven... han har lånat för att lösa mina skulder. Jag har vatt spelfri snart 1 år, haft 2 små återfall.
Minns inte riktigt när han gjorde första ansökan, ett och ett halvt år sen kanske. Man får inte ha bråttom i denna process.
Okej. Undrar nämligen hur de ser på spelberoende vid en ansökan. Bra gjort av dig att komma ur det!

Du har inte funderat på att släppa allt så du får löneutmätning? Det är ju inte nån större skillnad mot skuldsanering..

Du har inte funderat på att släppa allt så du får löneutmätning? Det är ju inte nån större skillnad mot skuldsanering..
Om jag förstått rätt så finns det vissa skillnader. Rätta mig om jag har fel. Vid löneutmätning bortser de mina privata skulder vilket innebär att jag sätter en närstående i skiten. Detta tar de med i skuldsanering. Vid löneutmätning kan de väl utmäta sambons tillgångar vilket de inte gör vid sanering. Eller?

Tänkte mest på om du klarar 1-2 år till utan skuldsanering om du får avslag.
Vid skuldsanering kommer din närstående inte få hela skulden utan en del av den...

Om jag förstått rätt så finns det vissa skillnader. Rätta mig om jag har fel. Vid löneutmätning bortser de mina privata skulder vilket innebär att jag sätter en närstående i skiten. Detta tar de med i skuldsanering. Vid löneutmätning kan de väl utmäta sambons tillgångar vilket de inte gör vid sanering. Eller?

Ifall din närstående går till Kronofogden med skulden så kan han väl få den utmätt. Jag ser inte varför inte det skulle fungera? Din sambos lön kommer inte att mätas ut för att betala dina skulder, så den kan han fortsätta att disponera som han vill...

Okej, men i vilket fall som helst så blir min sambo varskodd om det vid löneutmätning och jag utsätter inte någon annan för mitt elände. Det är ingen annan än jag som ska bli drabbad. Skuldsanering verkar vara humanare när det gäller familjen. Det enda som verkar vara där är om sambo tjänar mer så ska de betala mer på hushållets uppgifter.

Okej, men i vilket fall som helst så blir min sambo varskodd om det vid löneutmätning och jag utsätter inte någon annan för mitt elände. Det är ingen annan än jag som ska bli drabbad. Skuldsanering verkar vara humanare när det gäller familjen. Det enda som verkar vara där är om sambo tjänar mer så ska de betala mer på hushållets uppgifter.
Har du gjort upp nån plan med den närstående om skulderna? Typ att du kommer betala resterande skuld efter de 5 åren du har skuldsanering?

Så är det ju med löneutmätningen också. Om din sambo har möjlighet att försörja dig så kommer de att mäta ut en större summa på din lön än om du hade bott själv. Men de kommer inte att mäta ut något på hans lön för att betala dina skulder.

Så är det ju med löneutmätningen också. Om din sambo har möjlighet att försörja dig så kommer de att mäta ut en större summa på din lön än om du hade bott själv. Men de kommer inte att mäta ut något på hans lön för att betala dina skulder.
Men vid löneutmätning, kan de väl ta sambos tillgångar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp