Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Insättning från kryptovalutor

Ja, det kan absolut stämma!
Huvudfrågan var om någon av er på Lånforum följer honom på Telegram och har räknat ut haken med det hela?
Att folk satsar 572 kr kommer inte att göra honom rik. Hade insatsen varit 5000-10000 så hade han blivit rik på sitt scam, men vad jag egentligen frågade var om någon följer honom och vet varför han lurar folk på 572 kr istället för att städa på en fabrik. 572 kr är inga pengar även om hälften av alla 1000 följare betalar. Samma "lurade" antal borde avfölja honom omg....men icke.
En referens som uttalat sig positivt på sidan är en avlägsen kompis till mig. Har ingen lust att skriva och fråga hen, men undrade bara vad haken är med att luras om en Bot. Är det för att tappa följare, bli omskriven rätt snabbt på Flashback, få dåligt rykte, eller varför leka med småslantar för att sedan peka finger åt följare.

Glömde skriva att det är ok att göra skrattgubbar. Vi på lånforum är väl till för att skratta, håna och göra narr av varandra?

Låter som en run of the mill scam till mig. Om boten funkade skulle man inte sälja något vidare, man skulle använda den själv och inte bry sig om andras småpengar - är något för bra är det fejk, alltid. Allt verkar legit i början, folk investerar och får pengar tillbaka (värt att testa ju, är "bara 572kr"), säger SHIT det funkar och sedan trycker in alla pengar de har och tar lån som idioter för att investera och bli rika, när tillräckligt idioter har lagt in tillräckligt pengar eller för många försöker ta ut för stora summor stänger man ner allt, slänger pengarna i väskan och försvinner. Möjligtvis först försöker mjölka ut lite mer med "du måste betala x för att ta ut mer pengar".
Finns tuuuusentals exakt likadana scams som lovar exakt samma med likadana bots. Alla är scams. Dessa "bots" har funnits i över 20+ år nu, allt från Forex till nu crypto. En försvinner två nya dyker upp. Bara läsa lite online hur lätt folk faller för dessa, det kan ju inte vara ett scam för man fått ut pengar... tills man inte får det längre. Rykten spelar endast roll i början när man letar efter fler att lura som kommer slänga in enorma summor i tron att de kommer bli rika.

Osäker om vad upplägget är, kan vara en ponzi som kommer köras i väldigt många år eller bara låssaspengar på skärmen som folk inte fått i handen men tycker att de tjänat pengar (mer vanligt), eller hur många andra saker som helst. Men definitivt scam iaf. En sådan bot finns inte och kommer aldrig att finnas, men det kommer alltid vara lätt att lura vissa folk till att tro att det finns.

Han skickar skärmbilder på olika saker som man ska betala för att få ut sin sk vinst. Skatt valutaväxling osv. Så tjänar han grova pengar
Där är haken, dvs du börjar med att betala 572 kr, därefter mer pengar och mer pengar osv. En fungerande affärsidé för en lättlurad. Idag är det svårlurad som gäller i a l l a lägen. Eget ansvar i kombination med svårlurad.

Har du testat så du vet att han gör så?

Säger det inte sig själv genom att DU skriver här och frågar?

nyfikenhet, ryktesspridning, ”äh vad gör det om jag förlorar 500kr” mentalitet, etc etc. Det spelar ingen roll om det fungerar eller ej(kommer inte fungera), har han fått 1000st på tråden så är det redan en halv miljon i skattefria medel. Sedan bidrar frågor som dina till att fler kollar in hans skit och testar och snöbollen är i rullning och tillslut har han 10.000st som testat och 5miljoner i skattefria medel. Det rullar vidare på detta vis tills han lägger ner.
Mitt inlägg och min fråga nedan behöver inga insiniuationer eller mothugg i 'säger det sig inte själv...' Jag var övertydlig i inlägget, men vad hjälpte det?

Inlägget:

"Jag har en fråga, men innan jag ställer frågan så vill jag undanbeda mig kommentarer kring hur farligt det är att handla med kyptovalutor, hur stor risken är att förlora pengar.

Frågan går till er som har vana av kryptohandel och det är om Revolut är bra för att ta emot kryptovinster? Med bra tänker jag mest är om pengarna är fria att använda när dom sitter på Revolutkontot eller om Revolut är som Swedbank m fl storbanker som leker Säpo och fryser tillgångar i väntan på utredning om pengarnas ursprung?

Eller har ni något förslag på någon "problemfri" och enkel mottagare/"bank"?

Hos Revolut kan man ju köpa kryptovalutor så jag inbillade mig att dom inte fryser tillgångar som kommer just från kryptoförsäljning?"

Inlägg 2 av mig:

"Någon som är med i "heta intäkter"/Torbjörn nordin på Telegram? Små insatser och stora pengar. Någon som följer detta på Telegram?"

Jag behöver inte läsa mina inlägg flera gånger. Jag ÄR övertydlig i mina inlägg pga att många här på forumet drabbats av domedagsprofeter som ska leka Bror Duktig.

Håll i era egna slantar, ta eget ansvar. Var S V Å R L U R A D, sök vård om ni inte kan hantera olika flöden på internet, TV (media) mm Vi lever i en digital värd där vi som personer måste vara selektiv och ta eget ansvar. Jag kan inte skylla på godishyllan på ICA om jag som diabetiker luras att äta mig sjuk. I ALLA lägen gäller eget ansvar av vuxna individer.

Där är haken, dvs du börjar med att betala 572 kr, därefter mer pengar och mer pengar osv. En fungerande affärsidé för en lättlurad. Idag är det svårlurad som gäller i a l l a lägen. Eget ansvar i kombination med svårlurad.

Nä men vet andra som testat o betalat över 60K o inte fått nåt

Nä men vet andra som har. Betalat över 60K för ingenting

Mitt inlägg och min fråga nedan behöver inga insiniuationer eller mothugg i 'säger det sig inte själv...' Jag var övertydlig i inlägget, men vad hjälpte det?

Inlägget:

"Jag har en fråga, men innan jag ställer frågan så vill jag undanbeda mig kommentarer kring hur farligt det är att handla med kyptovalutor, hur stor risken är att förlora pengar.

Frågan går till er som har vana av kryptohandel och det är om Revolut är bra för att ta emot kryptovinster? Med bra tänker jag mest är om pengarna är fria att använda när dom sitter på Revolutkontot eller om Revolut är som Swedbank m fl storbanker som leker Säpo och fryser tillgångar i väntan på utredning om pengarnas ursprung?

Eller har ni något förslag på någon "problemfri" och enkel mottagare/"bank"?

Hos Revolut kan man ju köpa kryptovalutor så jag inbillade mig att dom inte fryser tillgångar som kommer just från kryptoförsäljning?"

Inlägg 2 av mig:

"Någon som är med i "heta intäkter"/Torbjörn nordin på Telegram? Små insatser och stora pengar. Någon som följer detta på Telegram?"

Jag behöver inte läsa mina inlägg flera gånger. Jag ÄR övertydlig i mina inlägg pga att många här på forumet drabbats av domedagsprofeter som ska leka Bror Duktig.

Håll i era egna slantar, ta eget ansvar. Var S V Å R L U R A D, sök vård om ni inte kan hantera olika flöden på internet, TV (media) mm Vi lever i en digital värd där vi som personer måste vara selektiv och ta eget ansvar. Jag kan inte skylla på godishyllan på ICA om jag som diabetiker luras att äta mig sjuk. I ALLA lägen gäller eget ansvar av vuxna individer.
Frågan angående ta emot krypto, kolla mitt tidigare svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp