Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Insättning från kryptovalutor

Jag har en fråga, men innan jag ställer frågan så vill jag undanbeda mig kommentarer kring hur farligt det är att handla med kyptovalutor, hur stor risken är att förlora pengar.

Frågan går till er som har vana av kryptohandel och det är om Revolut är bra för att ta emot kryptovinster? Med bra tänker jag mest är om pengarna är fria att använda när dom sitter på Revolutkontot eller om Revolut är som Swedbank m fl storbanker som leker Säpo och fryser tillgångar i väntan på utredning om pengarnas ursprung?

Eller har ni något förslag på någon "problemfri" och enkel mottagare/"bank"?

Hos Revolut kan man ju köpa kryptovalutor så jag inbillade mig att dom inte fryser tillgångar som kommer just från kryptoförsäljning?

Det smidigaste egentligen är att köpa crypto på Avanza om man inte ska stakea eller använda i ekosystemen.

Några namn du kan söka på.

Valour
21Shares
Coinshares
Virtune
WisdomTree

Finns rätt många alternativ där, Gör du det på ISK så behöver du inte oroa dig varken för skatter eller för att någon stänger konton.

Jag tror inte Revolut stänger ner några konton eller fryser tillgångar i onödan. Dom är en NEO bank som är känd för att inte syssla med sånt. Men jag hade aldrig lagrat krypto längre tid på annat ställe än i egna wallets. Då kör jag Trustwallet och on/off-ramp via Ramp som funkar bra med flera svenska banker.

Bra att hålla koll på skatteeffekter också.
Jag vet inte hur skv gör men jag har flera fastigheter utmätta just nu där grunden är upptaxering pga krypto.

Någon som är med i "heta intäkter"/Torbjörn nordin på Telegram? Små insatser och stora pengar. Någon som följer detta på Telegram?

Beror lite på hur stora summor du har och vill rätta dig med, men det går ju även att skaffa ett ”visa/mastercard kort” via dom flesta större aktörerna likt Bybit och Binance där du kan använda den krypto(usdt tex) du har för att köp saker med. På så vis behöver du aldrig föra över dom från en exchange till en bank i första taget.
Är ens osäker på om Skatteverket kan kolla detta, vilket i sin tur då blir skattefria pengar som du kan shoppa för(notera dock risken med detta få vinst från krypto är skattepliktigt och kan smälla tillbaka mot dig rejält).

Om du vill äga dina egna crypto så använd Trijo (svenskägd/grundad av svenskar) och har tillstånd hos FI.
Annars även Binance är bra och skicka till egna wallet.
Vill du slippe skattetänk/ansvar så är Avanza/Nordnet ok :)

Ingen som följer och har testat heta intäkter med Torbjörn Nordin? Insats mellan 500-2000 ca med omedelbart stort utfall då en AI robot gör samma affär 6000 ggr.
Ca 1000 prenumeranter, men vad är haken?

Ingen som följer och har testat heta intäkter med Torbjörn Nordin? Insats mellan 500-2000 ca med omedelbart stort utfall då en AI robot gör samma affär 6000 ggr.
Ca 1000 prenumeranter, men vad är haken?
Låter som en scam. Annars hade alla varit miljonärer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp