Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Innebär förslag om skuldsanering att jag har fått skuldsanering?

Tack för svar. Var det någon borgenär som hade invändningar? Är det vanligt att borgenärer har invändningar?
I mitt fall, hade jag EN borgenär som motsatte sig mitt förslag, vilket kopplade in en jurist, där jag sedan fick yttra mig. Borgenären hade ingen grund, och jag fick ett beslut om skuldsanering, det dryga i det hela är att det tog längre tid, vilket inte var så roligt för mina nerver… :facejoy:

Der är när förslag på skuldsanering kommer man öppnar upp för inspel från borgenärer

Tack snälla för svar. Vet du hur lång tid det tar från nu tills dess att man får ett slutgiltigt svar?
För min del tog det från inledandet i maj till slutgiltigt beslut i slutet av september. Ingen som motsatte sej men det kom en sommar o semestrar emellan.

borgenärerna har nu 3 veckor på sig att yttra sig så det tar säkert den tiden. Fick själv nyss förslag och väntar å väntar nu :) men stod att dom har 3 veckor
Jag godkände betalplan 4 april och väntar fortfarande.

I mitt fall, hade jag EN borgenär som motsatte sig mitt förslag, vilket kopplade in en jurist, där jag sedan fick yttra mig. Borgenären hade ingen grund, och jag fick ett beslut om skuldsanering, det dryga i det hela är att det tog längre tid, vilket inte var så roligt för mina nerver… :facejoy:
Vad var de du behövde yttra dig om ? :)

Förlåt för jag hoppar in här..men sitter själv o väntar på beslutet nu. Ser härinne att många skriver " förslag på skuldsanering " ? Jag har beviljats inledande med betalplan som jag nu betalar fram tills beslutet. Men vad menar ni med förslag? Är det samma sak ? Nån som vet hur ungefär lång tid tills beslut kommer? Säkert olika såklart
Önskar alla en fin kväll

Förlåt för jag hoppar in här..men sitter själv o väntar på beslutet nu. Ser härinne att många skriver " förslag på skuldsanering " ? Jag har beviljats inledande med betalplan som jag nu betalar fram tills beslutet. Men vad menar ni med förslag? Är det samma sak ? Nån som vet hur ungefär lång tid tills beslut kommer? Säkert olika såklart
Önskar alla en fin kväll
Under inledande betalar du efter en preliminär plan, när/om du får förslag på betalplan så ser du exakt vad du skall betala varje månad under hela skuldsaneringen (Förutsatt att inte förutsättningarna ändras och du behöver ompröva)
Det kan ta någon månad mellan inledande och förslag, för mig tog det lite drygt 2 månader.

Under inledande betalar du efter en preliminär plan, när/om du får förslag på betalplan så ser du exakt vad du skall betala varje månad under hela skuldsaneringen (Förutsatt att inte förutsättningarna ändras och du behöver ompröva)
Det kan ta någon månad mellan inledande och förslag, för mig tog det lite drygt 2 månader.
Hur lång tid tog det mellan betalplan till beslut?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp