Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Innebär förslag om skuldsanering att jag har fått skuldsanering?

Hej alla jag är ny i gruppen.
Fick idag ett brev från kronofogden att jag fått förslag om skuldsanering, innebär detta att jag nu har fått skuldsanering? Eller kan någon borgenär sätta kämpar i hjulet om dom inte går med på att jag ska bli beviljad skuldsanering?
Tacksam för svar från er alla kunniga i gruppen.

Fick idag ett brev från kronofogden att jag fått förslag om skuldsanering, innebär detta att jag nu har fått skuldsanering? Eller kan någon borgenär sätta kämpar i hjulet om dom inte går med på att jag ska bli beviljad skuldsanering?
Nej det är inget beslut om att du fått skuldsanering. Nu ska dina borgenärer kolla på planen. Dom kan motsätta sig den men det är KFM som i slutändan bestämmer.
Du är på väldigt god väg mot ett beviljande men det tar ett tag till.
Lycka till

Nej det är inget beslut om att du fått skuldsanering. Nu ska dina borgenärer kolla på planen. Dom kan motsätta sig den men det är KFM som i slutändan bestämmer.
Du är på väldigt god väg mot ett beviljande men det tar ett tag till.
Lycka till
Tack snälla för svar. Vet du hur lång tid det tar från nu tills dess att man får ett slutgiltigt svar?

Tack för svar. Var det någon borgenär som hade invändningar? Är det vanligt att borgenärer har invändningar?
Inte i mitt fall. Vet inte hur vanligt det är. Tror dock inte det är så vanligt att dom får gehör för det.

borgenärerna har nu 3 veckor på sig att yttra sig så det tar säkert den tiden. Fick själv nyss förslag och väntar å väntar nu :) men stod att dom har 3 veckor

Hej och välkommen ! Grattis till inledande skuldsanering .. själv väntar jag samtal i nästa vecka eller veckan därpå.. svettigt värre . Nu ska borgenärerna yttra sig om betalplanen men kfm har sista ordet om någon motsätter sig . Lycka till !

Tack alla för era svar det uppskattas innerligt och hoppas att alla andra som väntar på skuldsanering också får ett positivt besked bara det i sig känns som en enorm lättnad. Sen får man bara hålla tummarna och inte ta ut något i förskott att det går hela vägen fram till det slutgiltiga beskedet att man fått skuldsanering.

Tack snälla för svar. Vet du hur lång tid det tar från nu tills dess att man får ett slutgiltigt svar?
Finns ingen härinne som kan ge dig ett korrekt och definitivt svar, då det skiljer sig för alla.
Antingen går det riktigt snabbt pga att ingen motsätter sig förslaget och handläggaren jobbar på, eller så tar det längre tid för att någon borgenär motsätter sig förslaget, vilket då blir att en jurist kommer få ta över ärendet, där du kommer få ta del av borgenärens uttalande, och yttra dig, för att sedan därefter få ett beslut, vilket då kommer göra att du får vänta längre.
MEN du är på GOD väg! Jag önskar dig all lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp