- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 102
Tjo, fick ett trevligt samtal idag ifrån kronofogden gällande skuldsanering, besvarade några frågor sedan skulle dom höra av sig. En timme sedan fick jag på kivra att jag fått inledande.
"Det här är ett beslut på vägen till en skuldsanering, vi ska nu utreda din ansökan m.m."
Sen under står det "av beslutet nedan framgår om du ska börja betala redan nu eller inte"
"Beslut : Kronofogdemyndigheten beslutar att inleda skuldsanering."
Du ska betala 14 255kr varje månad" till vårt bankgiro.
Försökte få tag i min handläggare men inget svar, men är mest nyfiken hur det hela går till. Jag ska alltså betala den här summan tills ett beslut är taget? Och löneutmätningen blir "pausad?"
Är så jäkla nyfiken av mig.
En grej jag glömde nämna var att jag har en skatteskuld som ska vara betald i November på typ 1500kr, kan den ställa till det? Lär jag betala den asap?
"Det här är ett beslut på vägen till en skuldsanering, vi ska nu utreda din ansökan m.m."
Sen under står det "av beslutet nedan framgår om du ska börja betala redan nu eller inte"
"Beslut : Kronofogdemyndigheten beslutar att inleda skuldsanering."
Du ska betala 14 255kr varje månad" till vårt bankgiro.
Försökte få tag i min handläggare men inget svar, men är mest nyfiken hur det hela går till. Jag ska alltså betala den här summan tills ett beslut är taget? Och löneutmätningen blir "pausad?"
Är så jäkla nyfiken av mig.
En grej jag glömde nämna var att jag har en skatteskuld som ska vara betald i November på typ 1500kr, kan den ställa till det? Lär jag betala den asap?
Nu har du bara en liten bit kvar, och det tar ca 3 månader innan du får beslut på om det faktiskt blir en skuldsanering.