Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande. Vad händer nu?

Jag har fått inledande skuldsanering.

Vad händer nu?

Detta är några dagar sedan och denna vecka har jag fått mejl/sms om att två av mina fordringsägare sagt upp mina lån och skickat de till inkasso.
Hur blir det, när jag uppgett den bank jag lånat av och nu äger någon annan skulden?

Är det vanligt att man inte får skuldsanering efter inledande?

Vad händer. Skickar KFM ut information till alla eller är det dem som ska ha koll på poit och skicka in till KFM.

Vad händer om någon motsäger sig skuldsanering?

Vad händer nu?

Detta är några dagar sedan och denna vecka har jag fått mejl/sms om att två av mina fordringsägare sagt upp mina lån och skickat de till inkasso.
Hur blir det, när jag uppgett den bank jag lånat av och nu äger någon annan skulden?

Vad händer. Skickar KFM ut information till alla eller är det dem som ska ha koll på poit och skicka in till KFM.

Låter någon mer insatt svara på dina frågor men jag och andra vill säkerligen veta dina förutsättningar. Hur stor summa lån? Senast tagna lån? Anledning till lånen? Barn? Ålder på dig själv.

Å grattis!

Låter någon mer insatt svara på dina frågor men jag och andra vill säkerligen veta dina förutsättningar. Hur stor summa lån? Senast tagna lån? Anledning till lånen? Barn? Ålder på dig själv.

Å grattis!
Låter också ngn annan svara som är mer insatt.
Har också inledande men känner mig som en brottsling . Kontot blev spärrat , skaffa nytt konto , ringa till mina försäkringar och byta kontonummer mm t.om mitt abonnemang på glasögonen sades upp fast jag betalar de varje månad .

jag förstod att de skulle bli jobbigt men mår rätt pissigt faktiskt

Vad händer nu?

Det som händer nu är att du kommer få en betalplan som du skall godkänna.
Att skulder byter ägare sker hela tiden.
Killgissning; huvuddelen som får inledande får beviljad skuldsanering.
Om någon motsätter sig går ärendet till jurist på KFM som kommer fatta beslut om sanering eller inte. Så var det i mitt fall och det beslutades till min fördel. Du får besked om vem som ev motsätter sig och varför.

Det som händer nu är att du kommer få en betalplan som du skall godkänna.
Att skulder byter ägare sker hela tiden.
Killgissning; huvuddelen som får inledande får beviljad skuldsanering.
Om någon motsätter sig går ärendet till jurist på KFM som kommer fatta beslut om sanering eller inte. Så var det i mitt fall och det beslutades till min fördel. Du får besked om vem som ev motsätter sig och varför.
Jag tror inte du måste godkänna den i inledande .
I mitt fall står att beslut taget att du ska betala in xx kr i oktober månad och fram till mars-23 men de är kanske olika inte vet jag

Låter också ngn annan svara som är mer insatt.
Har också inledande men känner mig som en brottsling . Kontot blev spärrat , skaffa nytt konto , ringa till mina försäkringar och byta kontonummer mm t.om mitt abonnemang på glasögonen sades upp fast jag betalar de varje månad .

jag förstod att de skulle bli jobbigt men mår rätt pissigt faktiskt

Varför händer allt detta nu när du fått skuldsanering? Låter ju helt sjukt.

I mitt fall står att beslut taget att du ska betala in xx kr i oktober månad och fram till mars-23 men de är kanske olika inte vet jag
Jag kan komma ihåg fel, det är fem och ett halvt år sedan men jag tror att jag godkände min betalningsplan väl den kommit. Inte det första beslutet med summa/månad utan planen som kom några veckor senare.

När alla inkommit med dina skulder så får du en betalplan som du måste godkänna eller invända mot och samma gäller för dina borgenärer.
Den betalplan du får vid inledande är tillfällig tills den andra kommer.

Varför händer allt detta nu när du fått skuldsanering? Låter ju helt sjukt.
Tex om du har en skuld till din bank så säger de upp det kontot och allt som du har på avbetalning sägs upp då allt som uppkommit innan inledande ingår i saneringen.

När alla inkommit med dina skulder så får du en betalplan som du måste godkänna eller invända mot och samma gäller för dina borgenärer.
Den betalplan du får vid inledande är tillfällig tills den andra kommer.
Men man måste väl ändå betala förmodar jag när de står så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp