Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skusan nr 2

Grattis!
Vad betalar du i hyra, eller hur är uträkningen gjord där? Jag får in 20 000 före skatt och måste också betala runt 4000kr, men då har jag en exremt billig hyra med
Jag betalar 6500kr i hyra. Har 35.500kr ungefär i månaden med omvårdnadsbidrag och barnbidrag.
Får ut ungefär 29.000 efter skatt inkl bidragen.

Det stämmer, men av någon märklig anledning har man tydligen ytterligare 3 dagar för postgång. Har läst det här i alla möjliga trådar men är osäker på hur man räknar.
Det är om någon lämnat in överklagan i sista stund.
Datum det lämnades in gäller även om det tar några dagar att nå kfm plus ytterligare dagar innan kfm hunnit gå igenom det.
Du ser när skuldsaldot är nollat. Då är det klart.

Det stämmer, men av någon märklig anledning har man tydligen ytterligare 3 dagar för postgång. Har läst det här i alla möjliga trådar men är osäker på hur man räknar.
Jag har aldrig hört talas om extra dagar (för postgång) för överklagande. Beslut ska överklagas senast ett visst datum och det åligger den som ska inkomma antingen med svar eller överklagande att se till så att det har inkommit senast den dagen.

Kan du hänvisa till den informationen?

Jag har aldrig hört talas om extra dagar (för postgång) för överklagande. Beslut ska överklagas senast ett visst datum och det åligger den som ska inkomma antingen med svar eller överklagande att se till så att det har inkommit senast den dagen.

Man väntar in 3 dagar. Samma dag som beskedet kommer är dag 0 och dagen efter är dag 1.

Efter dag 21 så väntar man 3 arbetsdagar och morgonen den fjärde dagen så kan KFM bekräfta att skuldsaneringen vunnit laga kraft.

Så om dag 21 är en fredag så väntar man ut måndag-tisdag-onsdag och torsdag morgon kan man bekräfta att skuldsaneringen vunnit lagakraft.

Står det att sista dagen för överklagande tex är den 20'e så är det den dagen som gäller, vissa borgenärer skickar in sina bestridanden och annat brevledes därav att KFM tillåter några extra arbetsdagar för att vänta in postgången, är brevet då daterat den 20'e och poststämplat samma dag så gäller det.

Man väntar in 3 dagar. Samma dag som beskedet kommer är dag 0 och dagen efter är dag 1.

Efter dag 21 så väntar man 3 arbetsdagar och morgonen den fjärde dagen så kan KFM bekräfta att skuldsaneringen vunnit laga kraft.

Så om dag 21 är en fredag så väntar man ut måndag-tisdag-onsdag och torsdag morgon kan man bekräfta att skuldsaneringen vunnit lagakraft.
Tack snälla! Då hoppas jag att det är nollat imorgon med andra ord.

Hörrni! Jag fick bekräftat att min skuldsanering vann laga kraft igår!
1 år och 18 dagar tog det från ansökan till verkställande.
Herregud en sådan lättnad! Förevigt tacksam.
Stort grattis! Men herregud vilken lång tid, fy vad de ska tära på psyket! Men bra kämpat och grattis igen <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp