Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering

Hej! Hur länge har ni fått vänta på betalplan efter inledande? Är risken stor för avslag efter inledande skuldsanering? Är det vanligt att borgenärer motsätter sig?

Hej! Hur länge har ni fått vänta på betalplan efter inledande? Är risken stor för avslag efter inledande skuldsanering? Är det vanligt att borgenärer motsätter sig?
Hej!
Jag väntade ca 3,5 månader på betalplan,men det är nog väldigt olika.

Ett tips är att söka om det på sidan,finns säkert 20 trådar om det,sen går det inte å säga på rak arm det finns folk som väntat allt mellan 2-20 månader. De flesta blir godkända efter inledande. Och ja det händer att borgenärer motsätter sig speciellt om lånen är färska samt hög inkomst jämfört med total skuld.

Jag fick avslag efter inledande efter 3 månader. Men det kanske är ovanligt?

Vad var anledningen till att du fick avslag?
Enligt beslutet att en av skulderna var nyare. Den var ca 1 år gammal skuld. Men tycker det är konstigt att jag fick inledande, de kunde se den skulden då.

Enligt beslutet att en av skulderna var nyare. Den var ca 1 år gammal skuld. Men tycker det är konstigt att jag fick inledande, de kunde se den skulden då.
Ja verkligen konstigt! Det känns ju som att de bör se allt vid första utredning. Ångestladdat hela den här resan.

Ja verkligen konstigt! Det känns ju som att de bör se allt vid första utredning. Ångestladdat hela den här resan.
Tror mycket beror på handläggaren man får. Jag känner en person som fick skuldsanering med skulder som var mycket nyare en mina.

Tror mycket beror på handläggaren man får. Jag känner en person som fick skuldsanering med skulder som var mycket nyare en mina.
Okej! Man har verkligen hört alla olika typer av erfarenheter, känns nästan som att det är som att spela på lotto när det kommer till KF.

Okej! Man har verkligen hört alla olika typer av erfarenheter, känns nästan som att det är som att spela på lotto när det kommer till KF.
Hoppas det går bra för dig. Tror det är mycket större chans att få skuldsanering än inte när man redan har fått inledande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp