Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering.

Enligt deras kalkyl står jag för 42% av inkomsterna och sambon för 58%.
I mitt fall så rasade korthuset 2023 när jag blev uppsagd från förra jobbet. Har nytt jobb nu där jag tjänar bra under nov-feb sen halveras min inkomst under resten av året. Under perioden okt-feb jobbar jag 6 dagar i veckan och skift.
Det var någon som skrev att jag inte var redo för hundår, den personen kan antingen hålla käft eller läsa och förklara hur man klarar sig på max 3000kr i månaden, 3,6 mil enkel till jobbet. Ingen pendlingsmöjlighet. Har inget av värde, lånar en gammal bil.
Det är inget lyxliv vi lever, och jag är fan två tankar från snaran så den typen av kommentarer undanbedes.
Problemet här är att sambon också är ordentligt skuldsatt. Kronofogden skrev att det förväntas att hon ska bidra mer till hushållet.
Jag samlar mod och ska ringa henne imorgon. Ville ha tips på hur jag ska uttrycka mig.
Sen diskussionen om att hon också ska släppa allt kan väl inte vara rätt.
En av oss behöver kunna stå på ett nytt hyreskontrakt, vi ska flytta så snart vi hittar något.
Kronofogdens max tillåtna boendekostnad är 16400:- vi är förbi det med hästlängder därav blir det inget över.
* Vi har inga gemensamma lån.
Dem kommer inte ta hänsyn till att hon har lån så är nog inte så mkt att diskutera, beloppet dem sagt du ska betala är det som gäller är inte ngt man förhandlar om direkt.
Går det till utmätning så kommer det att vara ungefär det samma belopp.
Det låter som att för att ni ska klara det så måste hon släppa sina skulder med och köra på löneutmätning för henne.
Att säga nej till sanering är extremt dumt iallafall, får prioritera den och huset. Sen flytta var som helst för att slippa dem hus kostnaderna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp