Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuldsanering

Hej. Jag fick inledande skuldsanering nu 25/6 och min arbetsgivare har gjort löneutmätning Juni månad.
Fick i beslutet att jag ska betala min summa senast den sista i Juli månad.
Min fråga är då: kommer jag få tillbaka det som drogs på lönen då beslutet kom samma dag som löneutbetalningen och Juni är betalningsfri eller missade jag Juni månad precis?

Ingen som har någon aning? Har frågat min handläggare också men hon är på semester

Du borde få tillbaka dom...ring kfm och fråga :)

Fick svar att pengarna hade redan betalats ut till borgenärerna och att dom inte kan göra nånting nu. Hade det kommit en dag tidigare hade det studsat tillbaka. Surt men skönt att man fått inledande efter ca 3 år med löneutmätning :)

Fick svar att pengarna hade redan betalats ut till borgenärerna och att dom inte kan göra nånting nu. Hade det kommit en dag tidigare hade det studsat tillbaka. Surt men skönt att man fått inledande efter ca 3 år med löneutmätning :)
Du kan överklaga beslutet att fördela och sedan utbetala pengarna från din löneutmätning.
Hänvisa till att du hade inledande skuldsanering.
Får du rätt i tingsrätten använder du sedan detta beslut och vänder dig till samtliga borgenärer som fått ta del av utbetalningen.
Vägrar de så får du vända dig till Kronofogden för att få hjälp att driva in beloppen.
Om du får rätt eller inte beror på när fördelningen skedde, före ditt beslut om inledande skuldsanering eller efter.

Du kan överklaga beslutet att fördela och sedan utbetala pengarna från din löneutmätning.
Hänvisa till att du hade inledande skuldsanering.
Får du rätt i tingsrätten använder du sedan detta beslut och vänder dig till samtliga borgenärer som fått ta del av utbetalningen.
Vägrar de så får du vända dig till Kronofogden för att få hjälp att driva in beloppen.
Om du får rätt eller inte beror på när fördelningen skedde, före ditt beslut om inledande skuldsanering eller efter.
Tack för tipset men känns ganska lönlöst, har ca 1.9msek i skulder hos kronofogden. Orkar inte börja bråka om ca 12k o reta upp Borgenärerna.
Pengarna var hos kronofogden redan 25e och fördelades ut, jag fick mitt inledande beslut vid 13-14 tiden i kivra.

Tack för tipset men känns ganska lönlöst, har ca 1.9msek i skulder hos kronofogden. Orkar inte börja bråka om ca 12k o reta upp Borgenärerna.
Pengarna var hos kronofogden redan 25e och fördelades ut, jag fick mitt inledande beslut vid 13-14 tiden i kivra.
Fördelningsbeslutet ger sökande förmånsrätt, om det redan var fördelat när du fick inledande har du antagligen ingenting att hämta med en överklagan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp