Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering

Hej!
Fick beslut förra veckan om inledande skuldsanering wow äntligen!
Total skuld hos kmf 710000, vad är oddsen att jag får den beviljat då jag har några ärenden på inkasso. Har pratat med inkasso och dem kan hjälpa med avbetalningsplan för dem ärende som inte är hos kmf, vad bör man göra försöka betala det man kan till dem? Har någon varit i samma sits? Tacksam för svar!!

Hej!
Total skuld hos kmf 710000, vad är oddsen att jag får den beviljat då jag har några ärenden på inkasso. Har pratat med inkasso och dem kan hjälpa med avbetalningsplan för dem ärende som inte är hos kmf, vad bör man göra försöka betala det man kan till dem? Har någon varit i samma sits? Tacksam för svar!!
Om du fått inledande skuldsanering skall du INTE betala någon borgenär. Oavsett vad inkassobolagen säger så betala ingenting! Det anses vara gynnande av borgenär och kan leda till att du inte beviljas skuldsanering.
Du ska endast betala dina fasta kostnader.

Senast ändrad:
Hej!
Det spelar ingen roll att du har ärenden som ännu inte gått till KFM. Man kan få skuldsanering utan att något kommit dit. Det är liksom inte det som avgör så betala absolut inget utöver dina fasta kostnader. Det får du inte göra nu då du fått inledande.

Det spelar ingen roll att du har ärenden som ännu inte gått till KFM. Man kan få skuldsanering utan att något kommit dit. Det är liksom inte det som avgör så betala absolut inget utöver dina fasta kostnader. Det får du inte göra nu då du fått inledande.
Okej tack för svar!
då låter jag avbetalningsplan ligga och jag betalar helt enkelt inte förutom det jag ska betala till kmf.

Om du fått inledande skuldsanering skall du INTE betala någon borgenär. Oavsett vad inkassobolagen säger så betala ingenting! Det anses vara gynnande av borgenär och kan leda till att du inte beviljas skuldsanering.
Du ska endast betala dina fasta kostnader.
Tack för hjälpen!

Okej tack för svar!
då låter jag avbetalningsplan ligga och jag betalar helt enkelt inte förutom det jag ska betala till kmf.
Du har väl fått ett belopp du skall betala varje månad (ej december eller juni) och det är det enda du betalar förutom dina fasta kostnader.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp