Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering

Okej! Tack för svar
Då har jag verkligen mer klarhet i det. Var så frustrerad innan då jag tycker det ska baseras på årsinkomsten och inte vad jag lyckats tjäna de senaste månaderna.
Men vänder jag på myntet så kan de ju lika gärna tro att jag fått löneökning och försöker dölja det, så får hela tiden hålla koll helt enkelt under dessa förhoppningsvis 5 år.

Vet du om det är vanligt att få avslag efter inledande om man uppgett rätt uppgifter?
Under dessa 5 år kommer jag kommer nästan betala av allt. Då mina räntor är sjukt höga i dagens läge, löneutmätningen är på 14 k och det äts upp av alla räntor.
Det du har I månadslön nu när du har ob och extrapass om du har det varje månad menar jag.

Okej! Tack för svar
Då har jag verkligen mer klarhet i det. Var så frustrerad innan då jag tycker det ska baseras på årsinkomsten och inte vad jag lyckats tjäna de senaste månaderna.
Men vänder jag på myntet så kan de ju lika gärna tro att jag fått löneökning och försöker dölja det, så får hela tiden hålla koll helt enkelt under dessa förhoppningsvis 5 år.
Du kan ju genom intyg från ditt lönekontor isf visa på att den högre inkomsten beror på att du jobbat extra och inte löneökning.

Jag har o hade själv lite oregelbunden inkomst då jag jobbat väldigt mkt extra innan skuldsaneringen. Detta var något som jag diskuterade m min handläggare. Han ville först utgå fr att jag tjänade så mkt som jag gjort föreg år pga extrapass. Jag förklarade att det är ju omöjligt för mej veta hur många extrapass jag kan få o då utgå från det. Jag gjorde som så att jag fick ut ett intyg från lönekontoret på den förväntade årsinkomsten på min tjänst (inkl ob förstås) som jag lämnade in till Skusan. Sen så la vi på ca 2000 kr/mån (brutto) tror jag det var där vi tog med lite extratid o det årets löneökning. Då var jag samtidigt lite friare om det blev extrapass var månad att inte behöva tänka på att ompröva. För min del gjorde det ingen skillnad i vad jag kom att betala till skusan el det jag hade i löneutm. Tror t o m att jag fick lite mindre på betalplanen till en början.

Okej! Tack för tipset, då vet jag hur jag ska gå tillväga!

Hur har det varit för er som fått inledande skuldsanering innan löneutbetalning samma månad?

Fick inledande denna vecka, fått brev om upphävd löneutmätning för 2 dagar sedan. Men på lönespecifikationen jag fått idag så har löneutmätningen dragits ändå.
Hör kfm av sig igen efter inledande,, innan man får beslut ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp