Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering

Hej!

Har fått inledande skuldsanering. Min första ansökan och haft löneutmätning i ett år.

Hur lång tid har det tagit för er tills ni fått beslut? Kan beslutet om vad man ska betala in ändras ifrån inledandets beräkningar?

Hur länge syns man i poit?

Senast ändrad:
Undrar även om inkasso bolagen försöker ta kontakt med mig efter inledande? Isåfall varför?

På tal om POIT - Kommer man dit om man googlar någons namn som har skuldsanering?

Hej!

Har fått inledande skuldsanering. Min första ansökan och haft löneutmätning i ett år.

Hur lång tid har det tagit för er tills ni fått beslut? Kan beslutet om vad man ska betala in ändras ifrån inledandets beräkningar?

Hur länge syns man i poit?
Fick en överklagan så tog lite extra tid, nog 5 månader innan det vunnit laga kraft.
De 5 åren börjar dock ticka ifrån inledande.

Undrar även om inkasso bolagen försöker ta kontakt med mig efter inledande? Isåfall varför?
Du kommer säkert få lite brev om att betala och samt en endel kreditupplysningar på dig.

Bara ignorera.

Fick en överklagan så tog lite extra tid, nog 5 månader innan det vunnit laga kraft.
De 5 åren börjar dock ticka ifrån inledande.

Du kommer säkert få lite brev om att betala och samt en endel kreditupplysningar på dig.

Bara ignorera.
Okej! Bra, då vet jag. Ringde nämligen något inkasso bolag när jag jobbade.
Fick lite ångest utifall det påverkar beslut om skuldsanering utifall jag bara ignorerar bolagen..

Hur kommer det sig att du fick en överklagan?

Okej! Bra, då vet jag. Ringde nämligen något inkasso bolag när jag jobbade.
Fick lite ångest utifall det påverkar beslut om skuldsanering utifall jag bara ignorerar bolagen..

Hur kommer det sig att du fick en överklagan?
Var väl någon som ringde mig, sa bara att jag har inledande skuldsanering, inte särskilt mycket mer man måste säga.

Men ignorera all post som kom, du riskerar din inledande om du skulle börja betala på någon skuld mer.

Dom motsatt sig skuldsanering utan ange anledning, så vet faktiskt inte varför.

Men drar ut på tiden om dom gör det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp