Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande Skuldsanering och verkställighet hos Kfm

Hej!

Jag har sedan 6 mars inledande skuldsanering och väntar ännu på betalplan och ett eventuellt slutgiltigt beslut.
Nu har jag fått in ännu en skuld till kronofogden som jag haft långt innan jag ansökte om skuldsanering men som nu hamnat där för verkställighet. Det är en skuld på ca 25 000 kr hos Entercard. Det står att jag ska agera senast 25 april. Jag har kontaktat inkassobolaget som har skulden 3 gånger för att tala om att jag har inledande skuldsanering men de vägrar svara. Jag skrev också till min handläggare på skuldsaneringen idag och förklarade läget.
Är detta något som kan vara negativt för mig angående ett slutgiltigt beslut om skuldsanering?
Skulden är inte på något sätt ny men däremot har den inte funnits hos Kfm tidigare.
Vad händer om jag inte agerar med att invända på skulden? Den är ju i praktiken rätt och riktig men bör ju som sagt ingå i skuldsaneringen.

Kommer inte hända så mycket, du har inledande och behöver inte vända upp himmel och jord. Sånt där händer konstant och hanteras utan att någon hör av sig.

Tack! Det var absolut inte meningen att vända upp och ner på något. Jag vill bara inte göra något misstag som i slutändan drabbar mig negativt när jag är nära att faktiskt få möjligheten att reda upp mitt liv.

Minns inte vad som är sagt om detta,

Men efter samtal tror ni det är fördelaktigt att det tar längre tid eller kortare tid i Kivra?

Vad brukar generellt ta längre tid för handläggaren på KFM tror ni ett avslag eller godkännande?

Går inte säga. Kan vara klart innan samtalet i princip men ändå ta dagar att meddela

Minns inte vad som är sagt om detta,

Men efter samtal tror ni det är fördelaktigt att det tar längre tid eller kortare tid i Kivra?

Vad brukar generellt ta längre tid för handläggaren på KFM tror ni ett avslag eller godkännande?
Har nog ingen betydelse. Vissa ärenden kräver mer handläggning än andra. Men rent krasst är det så klart bättre ju längre tid som går efter samtalet eftersom det innebär att du inte fått avslag ännu.

Samma förhållande som att en oskrapad trisslott potentiellt ger 100 000 i månaden i 25 år.

Det lär finnas en skylt utanför ett hus i Würzberg, där Werner Heisenburg föddes, på vilken det står "Heisenberg bodde kanske i det här huset".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp