Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering och betalning av trängselskatt?

Har äntligen fått inledande skuldsanering efter några år med löneutmäning.

Ligger dock efter med en del trängselskatter.

Någon som vet om dessa avgifter ingår i skuldsaneringen?

Har ett fastställt belopp just nu hos kronofogden men det är en del avgifter som inte är betalda ännu.

Hur ska man hantera dessa?

Kan det bli problem om man betalar av dessa själv? De hamnar ju som skulder hos kronofogden om man inte betalar dessa.

Senast ändrad:
Har äntligen fått inledande skuldsanering efter några år med löneutmäning.

Ligger dock efter med en del trängselskatter.

Någon som vet om dessa avgifter ingår i skuldsaneringen?

Har ett fastställt belopp just nu hos kronofogden men det är en del avgifter som inte är betalda ännu.

Hur ska man hantera dessa?

Kan det bli problem om man betalar av dessa själv? De hamnar ju som skulder hos kronofogden om man inte betalar dessa.
Jag vågar inte svara på om dessa skulder ingår men generellt ingår alla skulder som uppkommit innan datum för inledande skuldsanering.

Vidare så gäller att man INTE skall betala på några skulder efter datum för inledande (förutsatt att dessa uppkommit innan datum för inledande skuldsanering).

Det enklaste är ju att ringa KFM och ställa dessa frågor så blir det förhoppningsvis rätt från början :)

Alla skulder som uppkommit före inledandet ingår.

Behöver inte ha förfallit. Åkte du genom en trängseltull i går och fick inledande idag ingår den avgiften I skuldsaneringen

Alla skulder som uppkommit före inledandet ingår.

Behöver inte ha förfallit. Åkte du genom en trängseltull i går och fick inledande idag ingår den avgiften I skuldsaneringen
Liten följdfråga, ingår alla typer av skulder, eller finns undantag på skulder som aldrig ingår? Jag vet inte vad, men typ böter eller liknande?

Liten följdfråga, ingår alla typer av skulder, eller finns undantag på skulder som aldrig ingår? Jag vet inte vad, men typ böter eller liknande?

Csn som inte förfallit till betalning ingår inte.

Skulder med säkerhet tex bolån billån etc ingår inte.

Resten ingår.

Resten ingår.

Resten ingår.
Har en fråga om bolån, ansökte om skusan, fick avslag pga att jag står med på ett bolån, men äger ej bostaden. Det lånet ska ju ändå inte ingå i saneringen? Varför avslag pga det? Har jag inte råd att betala för halva kostnaden så faller ju betalningen på den andra medlåntagaren?

Har en fråga om bolån, ansökte om skusan, fick avslag pga att jag står med på ett bolån, men äger ej bostaden. Det lånet ska ju ändå inte ingå i saneringen? Varför avslag pga det? Har jag inte råd att betala för halva kostnaden så faller ju betalningen på den andra medlåntagaren?
Det finns en till här på forumet som har samma och fick avslag

Det har ju redan diskuterats i tråden du startade om just det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp