Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering återbetalning

Hej.
Har fått inledande för en vecka sedan. Har haft löneutmätning. Som jag förstår så får jag behålla marslönen. Min arbetsgivare har ändå betalat till KFM. Hur lång tid tog det för er att få återbetalning av KFM som har haft samma situation som mig? Behöver man ringa KFM?

Hej.
Har fått inledande för en vecka sedan. Har haft löneutmätning. Som jag förstår så får jag behålla marslönen. Min arbetsgivare har ändå betalat till KFM. Hur lång tid tog det för er att få återbetalning av KFM som har haft samma situation som mig? Behöver man ringa KFM?
Du behöver inte ringa KFM. Det kommer att återbetalas dej automatiskt. Jag hade pengarna på kontot nån vecka efteråt.

Du behöver inte ringa KFM. Det kommer att återbetalas dej automatiskt. Jag hade pengarna på kontot nån vecka efteråt.
Så det kan alltså bli om några veckor. Trodde det skulle ta 3-5 dagar.

Min arbetsgivare har dragit löneutmätning trots att löneutmätningen blev upphävt den 21 mars.
Jag ringde KFMs kundcenter och hon sa att mitt arbetsgivare inte brukar vara snabb med att betala till dem. Hon lett också så som att jag inte ska få behålla lönen denna månad.
Ringde lönekontoret och bad dom att antigen snabbare betala till KFM eller att de betalar ut till mig direkt. Personen från lönekontoret sa att de uppfattade som att utmätningen ska ske denna månad också. Men hon sa att hon skulle återkomma under dagen när hon först pratar med handläggaren från KFM.

Senast ändrad:
Lönekontoret hörde av sig och sa att de redan har dragit månadens lön och att de inte kan göra någon utbetalning till mig. Förra månaden fick KMF pengar från arbetsgivaren först den 2:de mars. Anledningen till det enligt lönekontoret är att dem betalar ut pengarna som ska betalas tull KFM till en annan kontor som sedan fördelar pengarna till KFM. Men lönekontoret kunde hjälpa mig med att betala nästa månadslön i förskott. Så jag får pengarna idag eller senast imorgon. :)

Är arbetsgivare snabba att betala in, vissa betalar till kfm innan till sina anställda och pengarna redan fördelats hos kfm så blir det ingen återbetalning.

Är arbetsgivare snabba att betala in, vissa betalar till kfm innan till sina anställda och pengarna redan fördelats hos kfm så blir det ingen återbetalning.
Min arbetsgivare var långsam att betala till KFM enlig KFM kundservice. När jag ringde de 27:de för att fråga om jag kommer få tillbaka pengarna då sa de att pengarna inte ens har kommit in och att min arbetsgivare är dåliga på att betala i tid. Senast betalade dem 2 mars, vilket va ca 1 vecka efter lönen. Ringde lönekontoret direkt och de sa att de redan har betalat men att pengarna först går till kontor i annan stad för att sedan betalas till KFM.

Hade kontakt med KFM via mejl också och de sa att de kommer återbetala pengarna inom kort.

Min arbetsgivare var långsam att betala till KFM enlig KFM kundservice. När jag ringde de 27:de för att fråga om jag kommer få tillbaka pengarna då sa de att pengarna inte ens har kommit in och att min arbetsgivare är dåliga på att betala i tid. Senast betalade dem 2 mars, vilket va ca 1 vecka efter lönen. Ringde lönekontoret direkt och de sa att de redan har betalat men att pengarna först går till kontor i annan stad för att sedan betalas till KFM.

Hade kontakt med KFM via mejl också och de sa att de kommer återbetala pengarna inom kort.
Ok

Samma sits här fick beslut om inledande 22 maj och löneutmätning dragen från min lön! Första betalning på inledande är i juli. Har varit inne på mina sidor och där ser jag bara betalning från 27 april och bakåt varje månad

Var samma för mig denna månad, men pratade med kundtjänst nyss och dem hade betalat tillbaka till mig idag så hon trodde jag skulle få dem i veckan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp