Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande och husköp

Vad kommer hyran ligga på då om den går upp med 1500 till?
Kan lägenhetsbyte vara aktuell?

1500 känns fan som jättemycket i hyresökning :/

Det finns ingen som lyckats få med den parten som har skuldsanering som medlåntagare? Just nu som mammaledig så får jag inte lån på det huset vi tänkt köpa. Men om min sambos pengar skulle räknas också, så skulle vi få lån. Men inte går väl banken med på att räkna in min sambo som medlångtager när denne har skuldsanering?

Det finns ingen som lyckats få med den parten som har skuldsanering som medlåntagare? Just nu som mammaledig så får jag inte lån på det huset vi tänkt köpa. Men om min sambos pengar skulle räknas också, så skulle vi få lån. Men inte går väl banken med på att räkna in min sambo som medlångtager när denne har skuldsanering?

Det hoppas jag banken inte gör. Kan inte tänka mig den som medlåntagare

Det hoppas jag banken inte gör. Kan inte tänka mig den som medlåntagare
Så dumt. Månadskostnaden för boende skulle bli avsevärt mindre om vi kunde köpa det huset. Bor i en liten ort så huset kostar cirka 700.000 och nu har vi en hyra på 8750/mån.

Så dumt. Månadskostnaden för boende skulle bli avsevärt mindre om vi kunde köpa det huset. Bor i en liten ort så huset kostar cirka 700.000 och nu har vi en hyra på 8750/mån.
Skulle han få billigare månadskostnad skulle han ju få göra omprövning. Samt att bli ägare till ett hus under skuldsanering är nog ingen bra idé...

Men om din sambo ät inneboende dvs står inte med på huset utan bara är inneboende, c/o adress, då påverkas väl inte skuldsaneringen eller hur fungerar det ? För det kunde likväl vara så att personen är inneboende hos en polare eller hos en främling, hyr ett rum typ.
?! ?! ?!

Men om din sambo ät inneboende dvs står inte med på huset utan bara är inneboende, c/o adress, då påverkas väl inte skuldsaneringen eller hur fungerar det ? För det kunde likväl vara så att personen är inneboende hos en polare eller hos en främling, hyr ett rum typ.
?! ?! ?!
Ja, men då kan han ju inte stå med på lånet. Eller hur menar du? Just nu står vi som sambos och då räknar ju även KF med min inkomst. Hade varit annorlunda om han var inneboende hos mig ja, men det hade ju blivit konstigt eftersom vi har barn ihop...

Skulle han få billigare månadskostnad skulle han ju få göra omprövning. Samt att bli ägare till ett hus under skuldsanering är nog ingen bra idé...
Ja omprövning är jag medveten om att det blir, och om vi kunde bo i det huset så skulle han kunna betala mer på sina skulder eftersom att månadskostnaderna skulle minska, och det ganska mycket.

Ja, men då kan han ju inte stå med på lånet. Eller hur menar du? Just nu står vi som sambos och då räknar ju även KF med min inkomst. Hade varit annorlunda om han var inneboende hos mig ja, men det hade ju blivit konstigt eftersom vi har barn ihop...

Ja fast har svårt att tro att med anmärkning/sanering att han skulle kunna stå med på lånet! Tänker att om ni så gärna vill ha ett hus och komma ner i kostnad och din sambo vill så klart bli skuldfri så är det inte så konstigt. Vet andra som har utmätning som är inneboende fast dem har barn ihop. Jag vet inte hur det skulle fungera vid skuldsanering?!

Men herreguud..Det finns ingen bank som vill ha med din man på ett lån under en sanering. Det är så illa med en sanering att UC inte ens bryr sig om att beräkna något kreditbetyg under saneringen...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp