Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande men Borgenärer säger upp lån.

Jag har inledande skuldsanering.

Trots att det är någon vecka sedan de inledes har jag fått mejl om att de ställen jag har lån på.
Nu sagt upp mina lån och skickat vidare dem.

Hur går det till, när jag nu har inledande?
Kan de påverka att skulden blir flyttad?

Är det okej att de säger upp lån, efter inledande och qkickar vidare?

Det är mkt vanligt att det görs. Du kommer märka om du får beslutad sanering att skulder byter ägare titt som tätt. Jag gjorde aldrig nått kring det. KFM får informationen oxå.

Hur funkar det om man släpper allting till KFM och sedan söker skuldsanering? Ser KFM på det som att man inte har försökt? För att i mitt fall så har jag "inte betalt" på 3 månader nu för det inte finns utrymme. Och de som jag har lån hos kommer släppa det redan nästa månad till inkasso för att sedan gå till KFM.

Jag har pratat med min skuldrådgivare och eftersom jag stod utan jobb i 2 månader så tyckte hon att det var den ända lösningen så som hon såg istället för att försöka ta nya krediter och täcka upp lån.

Något sparat har jag inte så jag har möjlighet att betala av något lån ÖHT. Även ringt om att kunna få pausat/amorteringsfritt/räntefritt någon månad utan framgång.

Ursäkta om jag snodde tråden.

Allt gott, Mvh Linus.

Det låter ganska korrekt att lånen sägs upp eftersom du inte betalar/ska betala

Hej!

Fick precis mitt samtal gällande skuldsanering. Hur lång tid tar det innan jag ser om jag får inledande samt var ser jag detta?

Mvh

Hur funkar det om man släpper allting till KFM och sedan söker skuldsanering? Ser KFM på det som att man inte har försökt? För att i mitt fall så har jag "inte betalt" på 3 månader nu för det inte finns utrymme. Och de som jag har lån hos kommer släppa det redan nästa månad till inkasso för att sedan gå till KFM.

Jag har pratat med min skuldrådgivare och eftersom jag stod utan jobb i 2 månader så tyckte hon att det var den ända lösningen så som hon såg istället för att försöka ta nya krediter och täcka upp lån.

Något sparat har jag inte så jag har möjlighet att betala av något lån ÖHT. Även ringt om att kunna få pausat/amorteringsfritt/räntefritt någon månad utan framgång.

Ursäkta om jag snodde tråden.

Allt gott, Mvh Linus.
Det finns mängder med trådar om detta. Kolla runt på forumet så kommer du hitta en hel del olika svar på dina frågor..
Dock är det enkla svaret att det är olika. Varje ansökan är unik.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp