Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande av skuldsanering - Påverkar mitt företag

Hej. Jag fick beviljad inledande skuldsanering efter att ha överklagat till tingsrätten då jag fick avslag först.

Jag är egenföretagare med enskild firma, jobbar inom hantverkar branschen och idag när jag skulle handla lite material på en av grossisterna där jag har kredit så var det en spärr på mig. Jag gick och pratade med en av säljarna som i sin tur ringde till ekonomiavdelning och där sa de att eftersom att jag har fått inlett skuldsanering så stoppas min kredit, dvs jag får inte handla på faktura. Jag får fortfarande vara kund men måste betala på plats. Detsamma gäller tankkortet. Trodde inte att det skulle påverka jobbet. Nån som vet hur kronofogden ser vart man har krediter/lån? Eftersom att jag inte nämnde nått till de att jag handlar på faktura till jobbet.

Kfm ser inte sånt, men gissningsvis har som kreditbevakningar och då ska dom, helt riktigt, stoppa all kreditgivning när du får inledande skuldsanering.
De fakturor du har obetalda, även om dom inte förfallit, hos dina leverantörer omfattas nu av din inledande skuldsanering.

Kfm ser inte sånt, men gissningsvis har som kreditbevakningar och då ska dom, helt riktigt, stoppa all kreditgivning när du får inledande skuldsanering.
De fakturor du har obetalda, även om dom inte förfallit, hos dina leverantörer omfattas nu av din inledande skuldsanering.
Tack för svaret. Men okej, borde jag ändå betala de fakturor som inte har hunnit förfalla ännu?

Du är samma juridiska person som ditt företag med EF, ett AB är en egen och kan därmed ingå avtal, upprätta krediter osv och du blir som vilken anställd som helst men företrädare för AB’t.
Skulle säga att alla med EF borde bilda om till AB före ansökan om skuldsanering för att både skydda sig själv och företaget och för att hålla isär ekonomin.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp