Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inlämning av info av inkomst och utgifter

Hej har en liten fråga gällande lämna uppgifter till kronofogden gällande utmätning. Jag har 2 jobb idag där de drar ganska stor summa som utmätning från ena lönen och de funkar väl i dagens läge. Jag skickade inte in uppgifter när de bestämde den här utmätningen utan de gick på normalbelopp. Nu ska jag sluta de andra jobbet och en kortare period bara har de jobbet med utmätningen och de kommer inte funka. Hur snabba är de att hantera ändringar och är de möjligt redan till nästa lön? Hur mycket kontrollerar de uppgifter man lämnar in?

Hej har en liten fråga gällande lämna uppgifter till kronofogden gällande utmätning. Jag har 2 jobb idag där de drar ganska stor summa som utmätning från ena lönen och de funkar väl i dagens läge. Jag skickade inte in uppgifter när de bestämde den här utmätningen utan de gick på normalbelopp. Nu ska jag sluta de andra jobbet och en kortare period bara har de jobbet med utmätningen och de kommer inte funka. Hur snabba är de att hantera ändringar och är de möjligt redan till nästa lön? Hur mycket kontrollerar de uppgifter man lämnar in?
Du får ju alltid behålla förbehållsbeloppet. Oavsett lön.

Men hur kontrollerar de att jag gå ner i lön när jag nu månaden innan får lön från 2 jobb? Kontrollerar med jobben?

Ring och prata med en handläggare imorgon.

De drar ju bara från lönen av en av arbetsgivarna men arbetade på båda ställena när de tog beslutet.

Båda jobben står med fast som ”huvudinkomst” och de andra står ”sidoinkomst”

vad gör de med informationen kring om man har sambo. Blir de inblandade på något sätt? Kollar de upp henne? Hur noga kolla de upp om man har sambo?

Är den någon som fyllt i inkomstuppgifter där man fyller i att man inte har sambo trots att man har de?

nån som har svar gällande de? Kollar de upp sambon också på något sätt eller hur funkar de?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp