Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inlämnade ränteuppgifter...

Hur har det sett ut för er sedan nu fick skuldsanering, tänker om ni fått restskatt ?

Hoppas verkligen inte... :(
Jag är rätt förundrad över att när ja går in på ”mina sidor” hos mina olika borgenärer (främst inkassobolagen), så är det en hel drös som valt att lägga inbetalt belopp (från KF) mot den upplupna räntan och inte mot kapitalbeloppet.
Det genererar ju i sin tur att ja kan lyfta 30% av beloppet i deklarationen (om dom nu lämnar in uppgiften till Skatteverket, vill säga), men det kommer jag själv bevaka och se om så är fallet när jag väl får min deklaration.

Wow !!! Jag ska ta mig tid att logga in jag också !!! Går d så går d önskar dig en jättefin helg @Kimsan72

Hoppas verkligen inte... :(
Jag är rätt förundrad över att när ja går in på ”mina sidor” hos mina olika borgenärer (främst inkassobolagen), så är det en hel drös som valt att lägga inbetalt belopp (från KF) mot den upplupna räntan och inte mot kapitalbeloppet.
Det genererar ju i sin tur att ja kan lyfta 30% av beloppet i deklarationen (om dom nu lämnar in uppgiften till Skatteverket, vill säga), men det kommer jag själv bevaka och se om så är fallet när jag väl får min deklaration.
Har de inte rapporterat in kan du göra det själv på din deklaration, men du får då vänta till juni på ev. återbäring.
Så har jag fått göra de senaste åren då väldigt många är dåliga på att rapportera in. Blivit många timmar med att räkna samma räntor. Har även fått från KFM långa listor på var och hur mycket kapital vs ränta jag betalt på den tiden jag hade utmätning på lönen.

KFM är dock väldigt noga med att påpeka att de inte skickar någon info som underlag till deklaration utan att man får då vända sig till alla inkassobolag mm.
Det har ju självklart inte varit för deklaration jag önskat dessa uppgifter även om tidpunkten råkat sammanfalla :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp