Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkomstuppgifter kronis? Med/utan jämkning?

Har fått från kronofogden att jag ska redovisa inkomst/utgifter. Jämkar året ut. Ska jag fylla i inkomst med hänsyn till jämkning? Eller ”ordinarie” inkomst?
Tacksam för svar!!

Har fått från kronofogden att jag ska redovisa inkomst/utgifter. Jämkar året ut. Ska jag fylla i inkomst med hänsyn till jämkning? Eller ”ordinarie” inkomst?
Tacksam för svar!!
Ska du söka skuldsanering sen ?

Tacksam för svar!!
Om inte ska söka skuldsanering sen så skriver du utan jämkning !

Ska du söka skuldsanering sen ?

Sökte skuldsanering 31/7 men tror inte att jag blir beviljad än! Efter samtal hos skuld/budgetrådgivare så måste vissa förändringar göras först.

rutan för inkomst / utgift dök upp igår på ”min sida ” ( har inte haft den förut)

Har inget hos kronis än, men som du vet av mina tidigare inlägg,så kommer det bli aktuellt med någon form av utmätning här framöver...

Jag skrev i min ordinarie inkomst och fyllde i som tillägg att jag jämkar året ut, och hur mycket lönekontoret drar i skatt.... de får väl höra av sig om de vill ha ytterligare uppgifter .

tack för svar!

Sökte skuldsanering 31/7 men tror inte att jag blir beviljad än! Efter samtal hos skuld/budgetrådgivare så måste vissa förändringar göras först.

rutan för inkomst / utgift dök upp igår på ”min sida ” ( har inte haft den förut)

Har inget hos kronis än, men som du vet av mina tidigare inlägg,så kommer det bli aktuellt med någon form av utmätning här framöver...

Jag skrev i min ordinarie inkomst och fyllde i som tillägg att jag jämkar året ut, och hur mycket lönekontoret drar i skatt.... de får väl höra av sig om de vill ha ytterligare uppgifter .

tack för svar!
Jag fyllde i min bruttolön , så gjorde även lönekontoret 6 mån tillbaka. Dom räknat ut ett snitt 6 mån tillbaka om man har ojämn lön tex jobbar skift !

Jag fyllde i min bruttolön , så gjorde även lönekontoret 6 mån tillbaka. Dom räknat ut ett snitt 6 mån tillbaka om man har ojämn lön tex jobbar skift !

ja men det är ju bra! Jag jobbar oxå både helg dag o kväll, så olika lön varje månad

ja men det är ju bra! Jag jobbar oxå både helg dag o kväll, så olika lön varje månad
Lite konstigt när dom räknade fram mitt belopp , för jag tjänar ca 520k om året och det blir 43k per månad , men eftersom dom tar 6 mån tillbaka så blir det lägre och då blev det 37 800 kr bara :) så får behålla mycket och även jämka på det !

Lite konstigt när dom räknade fram mitt belopp , för jag tjänar ca 520k om året och det blir 43k per månad , men eftersom dom tar 6 mån tillbaka så blir det lägre och då blev det 37 800 kr bara :) så får behålla mycket och även jämka på det !

nu hänger jag inte med :)
Alltså var din månadslön lägre förut? Eller hur tänkte dom?
Vad bra för dig iallafall!!

Jämkar du och inte betalar på lånen utan konsumerar det, så faller du på skäligheten vid eventuell skuldsanering.

nu hänger jag inte med :)
Alltså var din månadslön lägre förut? Eller hur tänkte dom?
Vad bra för dig iallafall!!
Dom kommer fråga din arbetsgivare ett snitt på din lön dom senaste månaderna , vissa månader tjänar man väldigt varierande ..iallafall jag eftersom jag jobbar skift ! Vissa mån får jag ut 26 netto och vissa 34k netto ...och juni lönen är väldigt bra kanske 45k netto ! Och då beror det på vilka löner som kommer med på dom 6 mån som din arbetsgivare räknar på :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp