Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkomstredovisning

Det blir som det blir och jag är redo.

Ett par dagar tog de, min arbetsgivare var snabba och rapportera in också.

Men på mitt företag hade dem redan kört lönerna i sina system så löneutmätningen började månaden efter.

Ett par dagar tog de, min arbetsgivare var snabba och rapportera in också.

Men på mitt företag hade dem redan kört lönerna i sina system så löneutmätningen började månaden efter.
Vilken datum var det ?

Vilken datum var det ?
Minns inte exakta datum, men var i börjans del av månaden, tror vårat företag kör lönerna i sina system innan den 8onde om jag inte minns fel, men de varierar säkert från företag till företag.

Dock så eftersom min lön var kört i systemet så betalade jag själv in till KFM då det kändes rätt.

Då kom det, brevet där jag ska redovisa min inkomst/utgifter inför löneutmätning.
Trots att jag gjorde det via e-tjänsten 3/9.
Sista dag att redovisa är 25/10.
Redovisade det åter via e-tjänsten dvs 15:e.
Vill så gärna att allt är klart då min skusan snart kommer att bedömas.
Min fråga till er är: Hur långt efter att ni redovisade inkomst fick ni beslut om löneutmätning ?
Tror ni att de hinner göra allt klart så att löneutmätning startar nu i oktober, min sjukersättning betalas ut 25:e ?
@Lasseman vad tror du ?

Sjukersättning betalas väl ut den 18? Menar du sjukpenning? Då är det tveksamt men möjligt, fk kan ändra fram till och med den 23e, så beslutar man på måndag är det fortfarande möjligt.

Minns inte exakta datum, men var i börjans del av månaden, tror vårat företag kör lönerna i sina system innan den 8onde om jag inte minns fel, men de varierar säkert från företag till företag.

Min arbetsgivare har av någon anledning inte varit så snabba med att betala till Kronofogden när jag har haft löneutmätning, men annars verkar de vara rätt flexibla när det gäller lönen. Jag lämnade in en reseräkning idag och den skall betalas ut med lönen 25/10. Hade Kronofogden hört av sig nu så är jag rätt säker på att de hade fått pengar först i november. Nu tyckte jag förstås att det var rätt skönt när det begav sig, så jag fann aldrig någon anledning att ifrågasätta denna tröghet.

Sjukersättning betalas väl ut den 18? Menar du sjukpenning? Då är det tveksamt men möjligt, fk kan ändra fram till och med den 23e, så beslutar man på måndag är det fortfarande möjligt.
Ja, förlåt sjukpenning.
Då är det troligt att jag får utmätning denna månaden.
Tack för svaret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp