Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkomst vid skuldsanering

Ja precis!
I min nya tjänst så jobbar jag inga nätter mot tidigare treskift så det blir mindre OB tillägg nu.
Det som kan göra att årsinkomsten kan bli högre är att jag jobbat en del övertid som ger en del pengar.
Kommer inte bli så mycket övertid nu. Det är ju svårt att få en jämn lön då det blir en del övertid ibland.
Blir lite nojig så det inte bli nått strul.

Så med löneökningen på grundlönen och mindre ob tillägg så blir det typ inte mycket skillnad.
När jag ansökte om skuldsanering så skickade jag in fem lönespec så blev det ett snitt på dessa. Då hade jag även jobbat en del övertid så de räknade med en månadslön på ca 34500 kr.

Senast ändrad:
Lånar tråden lite då det rör samma ämne.
Har skuldsanering och har nu fått en löneökning på 5000kr före skatt, efter skatt ca 3700kr. Har också fått längre resväg till jobbet då jag blivit stationerad på en annan plats vilket ökat kostnaderna med ca 600kr per månad. Har idag ansökt om omprövning.

Har man något att oroa sig över? Läser man detta så verkar det ju röra sig inom tillåten gräns, https://www4.skatteverket.se/rattsl...g-nar-de-ekonomiska-forhallandena-forbattrats

Vad tror ni, bör jag vara nervös?

Borde inte vara nån fara, är ju under 4000. Behövde du skicka in några löneutdrag eller bara skrev in belopp?

Jag har ju bara fått 2600 kr mer innan skatt, men sista månaderna har jag jobbat en del övertid...

För min del då blir det inte så stor skillnad då jag får mindre ob tillägg. Det som jag är lite orolig för är om någon fordringsägare snöar in sig på årsinkomsten då jag jobbat en del övertid.

Tror jag får ca 30 000 mer i årsinkomst på årets deklaration. Övertid är dock ingen permanent lön.

Jag har tidigare skrivit att jag har ringt och frågat KF själva vad de avser med avsevärt högre inkomst och de svarade mig 4000-5000.

Hade ca 434 000 kr årsinkomst för 2015 som då var i förra årets deklaration.
I den som kommer nu så har jag 462 000 kr för 2016.

Detta blir då ca 2500 kr mer i månaden innan skatt.
Ska jag skicka in för omprövning?
Min skuldrådgivare på kommunen har sagt att de inte ändrar nått om det inte överstiger 4-5000 kr mer i betalutrymme.
Och det måste väll vara efter skatt...?
Med den summan behöver du inte skicka in om omprövning, de kommer bara ge avslag då summan inte är stor nog.

Med den summan behöver du inte skicka in om omprövning, de kommer bara ge avslag då summan inte är stor nog.

Det avslaget kan man dock ha en ganska så god nytta av om man får fler löneförhöjningar under skuldsaneringstiden.

Ok, man får väll ändå söka om omprövning vid nya löneökningar?

Fick idag mitt efterlängtade avslag på omprövningen. Så det tog lite över en månad vilket var skönt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp