Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkomst vid skuldsanering

Hej alla kämpar där ute!

Har en fundering gällande ändrad inkomst vid skuldsanering.
Jag har beviljad skuldsanering sen jan. Har gjort min första inbetalning nu i feb.

Har fått ny tjänst på jobbet och min grundlön har ökat från 30 400 kr till 33 000 kr. Gör dock mer dagtid nu så ob tillägget är mindre. Ovan siffror är innan skatt.

Ska jag skicka in om omprövning? Vill inte ha nått strul.

Vissa månader har jag jobbat övertid och fått betydligt högre lön men det kommer jag ju inte göra varje månad. Tänkte hur borgenärerna kollar min inkomst. Kollar de på årsinkomsten?
Tror det skiljer ca plus 30 000 kr detta år pga en del övertid. Kommer inte bli så detta år.

Ha det bäst!!

Hej alla kämpar där ute!

Jag har beviljad skuldsanering sen jan. Har gjort min första inbetalning nu i feb.

Har fått ny tjänst på jobbet och min grundlön har ökat från 30 400 kr till 33 000 kr. Gör dock mer dagtid nu så ob tillägget är mindre. Ovan siffror är innan skatt.

Vissa månader har jag jobbat övertid och fått betydligt högre lön men det kommer jag ju inte göra varje månad. Tänkte hur borgenärerna kollar min inkomst. Kollar de på årsinkomsten?
Tror det skiljer ca plus 30 000 kr detta år pga en del övertid. Kommer inte bli så detta år.

Ha det bäst!!

Hej, jag vill bara fråga hur lång tid innan du fått beviljad om skuldsanering? Sökte den 19 januari och inte fått besked.. Tack

Tog låååång tid för mig... sökte skuldsanering jan 16, fick inledande maj 16, var en fordringsägare som motsatte sig beslutet.. gick till jurist på kfm o fick sen beslutet jan 17... så tog lite tid

Hej alla kämpar där ute!

Ha det bäst!!

Ja det enda dom kan se är årsinkomsten

Hade ca 434 000 kr årsinkomst för 2015 som då var i förra årets deklaration.
I den som kommer nu så har jag 462 000 kr för 2016.

Detta blir då ca 2500 kr mer i månaden innan skatt.
Ska jag skicka in för omprövning?
Min skuldrådgivare på kommunen har sagt att de inte ändrar nått om det inte överstiger 4-5000 kr mer i betalutrymme.
Och det måste väll vara efter skatt...?

Hej jag var i liknande sits, byte jobb och fick löneförhöjning med 4800 kr i månaden ett halv år efter beviljad skuldsanering, men sedan fick jag mer utgifter i form av förskole kostnad på 1700kr i månaden, så mellanskillnaden blev 3100kr mer för oss varje månad, jag sökte om omprövning som blev avslagen, alltså att jag fick behålla löneökningen. Jag råder dig att söka omprövning för då kommer du att få ett avslag och borgenärerna kan inte göra något åt det, söker du inte omprövning så kan borgenärerna göra det och det kan ställa till det för dig, förmodligen inte, men man vet aldrig, så jag råder dig att söka omprövning.

Håller med bosse helt. Förutom att borgenärerna kan överklaga avslagsbeslutet.. dock bara sett en sådan klagan som gått igenom.

Kanske skulle skicka in en omprövning så det inte blir nått strul.
Fast en löneökning på 2600 kr i månaden innan skatt blir ju inte så mycket mer i månaden efter skatt...

Tack för era svar!!

Kanske skulle skicka in en omprövning så det inte blir nått strul.
Fast en löneökning på 2600 kr i månaden innan skatt blir ju inte så mycket mer i månaden efter skatt...

Tack för era svar!!
Borde vara kring 2000 netto?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp