Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkassos rättigheter

hej!
Har ett inkassobolag rätt till att begära vilken information de vill vid förhandling om avbetalningsplan?
I detta fall vill de ha en inkomstredogörelse, likt kronofogdens vid löneutmätning. Dvs bl.a. sambo/make/makas inkomster.
Får de göra så?

hej!
Har ett inkassobolag rätt till att begära vilken information de vill vid förhandling om avbetalningsplan?
I detta fall vill de ha en inkomstredogörelse, likt kronofogdens vid löneutmätning. Dvs bl.a. sambo/make/makas inkomster.
Får de göra så?
Ja jag har varit med om det. Och de behöver inte ge någon avbetalningsplan egentligen. Vilka är det?

Har svårt att tro att dom inte får det. Dom vill ju att betslningsplanen ska vara rimlig och då gör det ju lite skillnad om sambon är sjukpensionär eller har 75000 i månaden i lön.

Och som skogsmulle skriver, någon rätt till avbetalningsplan har man inte, det ska snarast ses som en förmån.

Visst är det en förmån. Men att de ska dra in en persons inkomster som inte har någon skuld känns för mig lite obegripligt.

Sant, kändes bara konstigt att inkasso ska ha sådan inblick. Reagerar väl eftersom jag aldrig hört talas om det.
Ja jag kan tycka det konstigt egentligen när man har en ”privatskuld” att den bara ska gälla en själv. Vilket inkassobolag är det? Om du vill berätta det?

Sant, kändes bara konstigt att inkasso ska ha sådan inblick. Reagerar väl eftersom jag aldrig hört talas om det.

Jag tror jag hört om det.. Jag vet att jag på tidigare jobb tagit hänsyn till sambors inkomster och så, för att klargöra om en avbetalningsplan var ok eller inte, men jag minns inte riktigt vart vi fick uppgifterna från

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp