Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkassokrav trots avslutad sanering.

Hej

Sitter med panikångest och förstår inte mycket.
Jag fick nyss krav på kivra från sergel inkasso om två skulder som ingick i min sanering som avslutades 251231.
När jag loggar in på sergel, så står det även på mina ärenden att skulden ingick i min skuldsanering.

Varför gör de så här? Jag skickade ett meddelande på ärendena och skrev att skulden ingick och en frågan varför jag får krav.

Borde jag ringa dem också? Ogillar starkt att ringa och har just nu ett sådant påslag av ångest.

Hej

Jag fick nyss krav på kivra från sergel inkasso om två skulder som ingick i min sanering som avslutades 251231.
När jag loggar in på sergel, så står det även på mina ärenden att skulden ingick i min skuldsanering.

Varför gör de så här? Jag skickade ett meddelande på ärendena och skrev att skulden ingick och en frågan varför jag får krav.

Borde jag ringa dem också? Ogillar starkt att ringa och har just nu ett sådant påslag av ångest.

Mejla dom då om du inte vill ringa?

Du behöver inte oroa dig för detta. Deras slarv.

Det ska inte vara några problem, ingår det har dom inte rätt till betalning längre.

Hej

Jag fick oxå krav från två bolag efter att min sanering var klar trots att de ingick. Lite mail o i ett fall ganska argt telefonsamtal till ett av bolagen där kvinnan som svarade slängde på luren då hon hade slut på argumten om varför jag skulle behöva betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp