Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso, vad händer egentligen när det hamnar där?

Jag har under senaste året krigat hårt för att ingenting ska hamna hos inkasso men vad innebär det egentligen när något hamnar där? Någon som kan förklara i korta drag?

"Tjänar" man på att släppa dyra krediter till inkasso? L.ex vivus, lumify, credifi, loanstep etc.

Jag har under senaste året krigat hårt för att ingenting ska hamna hos inkasso men vad innebär det egentligen när något hamnar där? Någon som kan förklara i korta drag?

"Tjänar" man på att släppa dyra krediter till inkasso? L.ex vivus, lumify, credifi, loanstep etc.
Om ärende hamnar hos inkasso då vill de att du ska betala hela skulder men oftast så kan man få en avbetalningsplan. Där beror hos vilken inkassobolag skulden hamnar, vissa inkassobolag ger inte rimliga avbetalningsplaner som till exempel Alektrum och vissa ger ganska ok avbetalningsplaner. Sen är det inte bra att släppa skulder som ger missbrukad kredit. Det är oftast lån som syns hos UC som ger missbrukad kredit. Skulden blir alltid större när det hamnar hos inkasso pga ränta och avgifter.

"Vinsten" ligger i att om du t ex har en dyr kredit som Vivus men inte har råd att återbetala en utan bara förlänger den varje månad så kommer krediten inte att minska, då, tycker jag i a f är det bättre att släppa till inkasso, då minskar den snabbare.
Se upp för skulder som ger misskött kredit när de släpps till inkasso.

Tack för svaren. Jag försöker tänka ut vad som är bäst att göra. Betalar alldeles för mycket i månaden till exempelvis credifi, lumify, vivus, loanstep etc så funderar om det kan vara värt att släppa dessa till inkasso och fokusera på att hela tiden betala de lån jag har på UC. Credifi, Lumify och Vivus gör jag den klassiska "Betala lägst att betala och sedan plocka ut det som går" - och det är ju inte hållbart i längden.

Tack för svaren. Jag försöker tänka ut vad som är bäst att göra. Betalar alldeles för mycket i månaden till exempelvis credifi, lumify, vivus, loanstep etc så funderar om det kan vara värt att släppa dessa till inkasso och fokusera på att hela tiden betala de lån jag har på UC. Credifi, Lumify och Vivus gör jag den klassiska "Betala lägst att betala och sedan plocka ut det som går" - och det är ju inte hållbart i längden.
Det är många som betalar lägsta att betala och sen plockar ut igen, det är nån sorts överlevnadsstrategi, men som du säger så är det inte hållbart i längden då det blir fruktansvärt dyrt plus att skulden inte minskar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp