Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso stort lån på 500 000 kr

Låt oss säga att man har ett stort lån på 500000. Betalar sanslös ränta på ca 7000/mån. Alltså utan amortering. Om lånet går till inkasso hur fungerar det då? Tänkte på månadskostnad osv.

Skulle säga med största säkerhet att det blir mycket högre kostnad.

Räntan kan tom mångdubblas i vissa fall om den går till inkasso.

Du har kring 16.5% ränta nu, räkna med 24-35 om lånet sagts upp, ni har ju avtalat om vilken dröjsmålsränta som ska gälla

Ja detta är ju svårt för någon annan att svara på, men precis som Lasseman säger så framgår det av ditt avtal, som du kanske inte läste innan du skrev på för att låna en halv miljon?

Jag har ett lån med 7,5 % ränta, som blir 19,5 % om jag inte betalar i tid. Andra lån har andra villkor.

Är vanligtvis 8.5% plus referens, hamnar då ofta på 10.5% tillägg, referens räntan ändras så kan vara olika, när det går till inkasso.

Det är den lagstadgade som kan användas om inget annat är skrivet.

Är vanligtvis 8.5% plus referens, hamnar då ofta på 10.5% tillägg, referens räntan ändras så kan vara olika, när det går till inkasso.

Det är den lagstadgade som kan användas om inget annat är skrivet.

Referensräntan är -0.5 nu? Iaf den man använder i räntelagen.

Ja detta är ju svårt för någon annan att svara på, men precis som Lasseman säger så framgår det av ditt avtal, som du kanske inte läste innan du skrev på för att låna en halv miljon?

Jag har ett lån med 7,5 % ränta, som blir 19,5 % om jag inte betalar i tid. Andra lån har andra villkor.

Santander tror jag har 24% tex

Referensräntan är -0.5 nu? Iaf den man använder i räntelagen.

Japp, stämmer och då blir det - istället :)

Är 8% då i dagens läge är dröjsmålsränta 7.5%.

Denna bör alla kunna använda, om det inte är avtalat bort.

Mig veterligen behöver du inte avtala in den lagstadgade dröjsmålsräntan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp