Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso större belopp

Är det någon som haft inkasso på större belopp på runt 160.000 eller mer? Som har fått en avbetalningsplan? Jag undrar lite därför jag har ett lån på den summan som snart kommer gå vidare och jag misstänker det är Intrum som har hand om det. Hur länge tror ni man kan betala av på den och hur stor blir summan? Behöver inte vara exakt men på ett ungefär så jag vet om det ens är möjligt! Tack så länge till er alla som kämpar!

Räkna med att du inte kommer undan med mindre än 5k i månaden. Det dubbla skulle inte förvåna heller.

Kanske inte just din situation. Men lite fingervisningar: I detta fall så var skulden hos Intrum 50.000, dom godtog 2000kr i månaden och skrev av ca halva skulden.

https://www.xn--lnforum-exa.se/thre...skulder-lite-tips-på-mina-förandlingar.26243/

Om det är en modell dom har så kan man ju försöka få till en deal om att betala tillbaka ex halva skulden (75000) på ett år, 6250 kr i månaden så skrivs resten av.
Fast det brukar också bero på hur gamla skulder är.

Är det vanligt att det bli lägre månadskostnad hos inkasso än hos själva borgenären? Jag tänker att om man inte har haft möjligheten att betala från början, vad talar för att det skulle vara möjligt hos inkasso?

Är det vanligt att det bli lägre månadskostnad hos inkasso än hos själva borgenären? Jag tänker att om man inte har haft möjligheten att betala från början, vad talar för att det skulle vara möjligt hos inkasso?

Egentligen ganska lite, det blir ju i de allra flesta fall en högre ränta i form av dröjsmålsränta vilket gör att månadsbeloppet behöver öka bara för att matcha den delen. Sedan vill som regel inkassobolag ha kvar ärenden allt för länge. Det beror lite på om dom köpt skulden eller om den bara drivs in åt någon annan. Drivs den åt någon annan kan det finnas tydliga direktiv, typ "inga avbetalningsplaner" eller "inga avbetalningsplaner på längre än 18 månader" och då blir det ju därefter.

Har nog förhandlat med exakt varenda bolag som finns på marknaden :D

Intrum/Svea var smidigast.
Gothia tveklöst värst.

Har nog förhandlat med exakt varenda bolag som finns på marknaden :D

Intrum/Svea var smidigast.
Gothia tveklöst värst.
Fick du till hyfsade avbetalningar vid förhandling? Ringde du eller mailade/chattade med de?
Jag upplevde själv att Gothia varit de som funkat bäst för mig att förhandla med. Intrum skrev fel/ljög för mig att jag skulle få en avbetalning på 200 kr per månad som visade sig bli 2000 kr i månaden i slutändan. Men men sånt som händer :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp