Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso, skuldsatt med 800 000 kronor.

Jag som inte är så hemma på det här området. Nybliven skuldsatt med 800 000 kronor. Jag har läst många inlägg. Det är så många av er som försöker göra upp avbetalningsplaner med långivare och inkasso bolag. Känner ni aldrig att det är bättre att släppa och låta det gå till Kronofogden? Jag beundrar er att ni orkar för det måste psykiskt påfrestande.

Jag har fått rådet att släppa och låta det gå till Kronofogden för att sen blir löneutmätning. Tycker ni att jag gör fel?

Jag som inte är så hemma på det här området. Nybliven skuldsatt med 800 000 kronor. Jag har läst många inlägg. Det är så många av er som försöker göra upp avbetalningsplaner med långivare och inkasso bolag. Känner ni aldrig att det är bättre att släppa och låta det gå till Kronofogden? Jag beundrar er att ni orkar för det måste psykiskt påfrestande.

Jag har fått rådet att släppa och låta det gå till Kronofogden för att sen blir löneutmätning. Tycker ni att jag gör fel?
Jag har precis som du skriver hållit på att pussla med avbetalningar till mängder av inkassobolag, tills jag insåg att det inte fungerar, jag släppte allt till KFM, vilket är det bästa jag gjort för min ekonomi och sinnesros skull. Jag har mycket bra lön, så löneutmätningen blir 25 tkr/månad + att jag kommer att peta in så fort jag får några tusenlappar över. Jag tycker att du gör helt rätt och om du inte blir skuldfri genom löneutmätning inom överskådlig framtid så tycker jag att du ska söka skuldsanering. Lycka till :)

Tack, allt stärker mig just nu. Jag har varit inne och chattat på stödlinjen för spelberoende och känner mig stärkt genom det också. Eftersom jag känner mig som jag var innan jag började spela och stängde av allt. Nu ser jag allt med klara ögon och vet att jag inte kommer att spela någon mer gång.Vad gör jag då för att inte falla dit? Spärrar min telefon så att jag inte kan gå in på spel sidor. Visar mitt konto utdrag varje vecka för min man förstod att visa var mina pengar tar vägen. Kommer att vara öppen inför min man och son och säga att nu vill jag spela och de kommer att stötta mig. Vet vilken känsla det är när vi spelare vinner nästan så man blir hög en riktig adrenalin kick. Så jag tänker istället känslan när man förlorar; ångesten skaffa nya lån och när jag tänker så då blir Det ALDRIG MER
Jag tänker kämpa och när jag har en svacka så vet jag att min familj stöttar mig till 100%
Jag ger aldrig upp!

Känns bra att ni gillar mitt inlägg, att jag gör något vettigt. Tack för ert stöd:). Hoppas jag kan stötta i framtiden.

Det är ju mycket känslor inblandade i det hela som gör att man kan dra sig för att släppa till KFM, men med 800 000 i skulder till olika långivare och dåliga räntor gör du ju helt rätt. I slutändan är det ett närmast matematiskt beslut. Går siffrorna ihop, går det att hålla sig flytande samtidigt som skulderna minskar, eller måste man hela tiden låna för att lösa andra lånekostnader? Ser man ingen möjlighet att bli skuldfri på lång sikt, släpp. Minskar inte skulderna trots löneutmätning? Ansök om skuldsanering.

Jag släppte alla mina skulder till KFM och det känns betydligt mycket bättre!
Går inte att sitta varje månad som tidigare och försöka pussla ihop allt för att bara misslyckas som vanligt och gå back många tusenlappar.
Jag mår mycket bättre nu när jag har löneutmätning och får samma summa kvar varje månad, kvar alltså......
Inget lyxliv men mycket skönare för kropp och själ nu och kan till o med lyxa till det med nått gott till helgen!

Ja det är så jag känner att jag måste släppa även om det är emot mina principer. Läser många inlägg och ser att så många av oss lägger så mycket kraft på att försöka lösa det. Vi är bara människor och ibland får man släppa för att överleva. Jag tror att vi ångrar oss allihop och är inte stolta över vad vi åstadkommit. Så vi får våt straff och lite till. Vi vill så gärna.

Så till en annan sak. Eftersom jag har både spelberoende och skulder så söker jag efter forum där andra skuldsatta och spelberoende skriver sina tankar och funderingar. Finns väldigt få känns som att det är få människor som har problem. Nej tvärtom det här är jätteviktiga ämnen, finns ett stort mörkertal och vi som skriver är nog bara toppen av ett isberg. Är det så skamligt? Kan det hända vem som helst? Det är som vi inte finns och vi har erfarenheter som många människor saknar. Så vi gör alla gott när vi peppar varandra. Tack för att ni finns!

Ja det är så jag känner att jag måste släppa även om det är emot mina principer. Läser många inlägg och ser att så många av oss lägger så mycket kraft på att försöka lösa det. Vi är bara människor och ibland får man släppa för att överleva. Jag tror att vi ångrar oss allihop och är inte stolta över vad vi åstadkommit. Så vi får våt straff och lite till. Vi vill så gärna.

Så till en annan sak. Eftersom jag har både spelberoende och skulder så söker jag efter forum där andra skuldsatta och spelberoende skriver sina tankar och funderingar. Finns väldigt få känns som att det är få människor som har problem. Nej tvärtom det här är jätteviktiga ämnen, finns ett stort mörkertal och vi som skriver är nog bara toppen av ett isberg. Är det så skamligt? Kan det hända vem som helst? Det är som vi inte finns och vi har erfarenheter som många människor saknar. Så vi gör alla gott när vi peppar varandra. Tack för att ni finns!

En stor anledning till det är att man inte rekommenderas försöka lösa spelberoendet på egen hand utan verkligen söka hjälp. Bland lekmän och internettroll kan det lätt bli mycket fel på ett sådant forum. Jag är själv inte spelberoende, men har alltid tyckt det är kul att betta på sport. För ett tag sedan fick jag en massa "freespins" från en känd svensk spelsajt och tänkte att det kunde vara kul att testa - och jäklar vad de har utformat allt för att man ska trilla dit hårt! Belönande grafik och ljud när man vinner, räknare som snurrar upp från 0 till vinstsumman varje gång det blir en lite större vinst. De vet vad de sysslar med för att få en på kroken, bedrövligt att se.

Tyvärr är det någon ny människa som trillar dit. Jag är väl ett varningsexempel på vilken tragedi det kan bli. Önskar att jag läst på detta forum lite tidigare då kanske jag förstått hur illa det kan gå. Kan hända vem som helst spelar ingen roll vilken samhällsklasser man tillhör.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp