Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso- Samlingslån

Hej på er alla!

En fråga som har dykt upp är om det går att få samlingslån när det gäller en skuld som gått till Inkasso?

Läste att någon här skrev att det inte går när det gäller inkasso, stämmer detta?
Om detta stämmer så finns det ju noll hopp på att få ett samlingslån som jag tänkt söka inom ett par veckor.

Inkasso betyder per definition att du inte har betalat dina skulder, lånegivare ser det ju som värsta förutsättningar för lån.
Det går fortfarande att få lån men då ska förutsättningar finnas, dvs inkomst vs utgifter måste vara tillräckligt bra OCH inkasso får inte synas. Om du får samlingslån med lösenkrav finns det inga som jag vet om, som godkänner lösen av inkasso.
Nordax är en av de som godkänner med sämre förutsättningar men inte inkasso.

Jag har ingenting från inkasso som syns på UC men hade ingen aning om att det skulle bli problem att få samlingslån till en skuld som gått till inkasso sen ett par år tillbaka.
Det du säger make sense, men har själv aldrig tänkt på att det kan stoppa.

Jag har ackord som jag skrivit i en tidigare tråd som måste betalas nu i Maj, och planen var ett samlingslån då jag gått ner från 24% till 6% på lite över ett år, och att min inkomst/underskott förbättrats, och noll FF.

Hur ofta är det lösenkrav när man söker samlingslån? Kanske svårt att svara på, men tänker om det är 50/50, eller kanske oftast lösenkrav när det gäller samlingslån?
Sen förstår jag att det i slutändan beror på förutsättningar, men oj vad jobbigt det blev nu.

Det känns som att man kämpar, uc betyget förbättras, men sen kommer en smäll man inte räknat med och nu (om detta med inkasso stoppar) så kommer ytterligare en vägg, i vägen till "frihet".

Sista utvägen är ju att ta massa lån ex lumify fairlo klarna osv sen använda de pengarna till ackordet. Efter det söka samlingslån och du uppger då de lånen istället för inkasso så är allt löst.

Hellre så än att samlingslånet får avslag p.g.a inkasso.

Inkasso betyder per definition att du inte har betalat dina skulder, lånegivare ser det ju som värsta förutsättningar för lån.
Det går fortfarande att få lån men då ska förutsättningar finnas, dvs inkomst vs utgifter måste vara tillräckligt bra OCH inkasso får inte synas. Om du får samlingslån med lösenkrav finns det inga som jag vet om, som godkänner lösen av inkasso.
Nordax är en av de som godkänner med sämre förutsättningar men inte inkasso.
Vad menar du när du säger att inkasso får inte synas? Var? Om banken inte kräver kontoutdrag då kan man ju få lån?

Förstår inte heller då Inkasso ju inte syns så är det inget hinder vad gäller förutsättningar för att få ett lån. Det som kan ställa till det är enUC om frågeställaren är en inkassobyrå.

Jo det finns inkasso som tar en kreditupplysning. OCH, som jag tydligen skrev, ofta särskilt vid sämre förutsättningar kräver lånegivare lösenkrav. Och då måste man på förhand ange lånen som behöver lösas. Om inkasso är med blir det avslag, även efter initiala godkännande. Om banken dessutom frågar efter kontotransaktioner lusläser de alla transaktioner.

Jag har ingenting från inkasso som syns på UC men hade ingen aning om att det skulle bli problem att få samlingslån till en skuld som gått till inkasso sen ett par år tillbaka.
Det du säger make sense, men har själv aldrig tänkt på att det kan stoppa.

Jag har ackord som jag skrivit i en tidigare tråd som måste betalas nu i Maj, och planen var ett samlingslån då jag gått ner från 24% till 6% på lite över ett år, och att min inkomst/underskott förbättrats, och noll FF.

Hur ofta är det lösenkrav när man söker samlingslån? Kanske svårt att svara på, men tänker om det är 50/50, eller kanske oftast lösenkrav när det gäller samlingslån?
Sen förstår jag att det i slutändan beror på förutsättningar, men oj vad jobbigt det blev nu.

Det känns som att man kämpar, uc betyget förbättras, men sen kommer en smäll man inte räknat med och nu (om detta med inkasso stoppar) så kommer ytterligare en vägg, i vägen till "frihet".
Tycker du ska forfarande söka enligt plan! Med tanke på att du inte har några ff har du bara att vinna på det.
Sök Max samlingslån med lång återbetalning.
OM du får avslag, kontakta Nordax direkt. Berätta inget om inkasso men sök samlingslån. Om kalkylen håller bör de godkänna.
Har du sammanställt någon kalkyl? Över alla befintliga lån. Eventuellt samlingslån med realistiskt ränta? Totala utgifterna och inkomster?
Hur mycket är kvar när allt är betalt?

Det enda som syns på min UC är skulden som nu ligger på 276 000kr. Sen är ursprungligen från avida finans men som intrum tagit över. Räntan är på över 100 000kr utöver kapitalskulden men som vi har ackord på.

Planen är att ta samlingslån på 270-300 000kr så jag slipper gå från 3000kr per månad till 7-8000kr per månad Plus den feta räntan. Har en missbrukad kredit som går ut nu 15e april så hoppas på att gå ner ännu mer från mina 6% på UC, och sen söka samlingslån.

japp måste testa,har inget annat val.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp