Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso mm

Har jobbat på o fått ner månadsbetalningarna på flera av mina skulder.

Väntar på fler till Gothia , där har jag relativt låg skuld 8000kr men måste betala 2000kr/månad
Frågan är om de kan vara medgörliga när fler skulder trillar in till dem? Har lite magont av det men känner samtidigt att jag behöver släppa det dit, ngn med erfarenhet?

Sen är det Billecta som en del också kommer gå till , har tyvärr hört att de vill ha höga månadsbetalningar.

En annan fråga, finns det goda chanser att få betala en lägre summa hos nordax(lån) eller det är kört?

Ska försöka få skattejämka nästa år

Senast ändrad:
Har jobbat på o fått ner månadsbetalningarna på flera av mina skulder.

Väntar på fler till Gothia , där har jag relativt låg skuld 8000kr men måste betala 200kr/månad
Frågan är om de kan vara medgörliga när fler skulder trillar in till dem? Har lite magont av det men känner samtidigt att jag behöver släppa det dit, ngn med erfarenhet?

Sen är det Billecta som en del också kommer gå till , har tyvärr hört att de vill ha höga månadsbetalningar.

En annan fråga, finns det goda chanser att få betala en lägre summa hos nordax(lån) eller det är kört?

Ska försöka få skattejämka nästa år
Förstår att 200 kronor är bekvämt för dig, samtidigt får du tänka på räntan. Med 200 kronor i månaden lär 8000 i slutänden kanske bli 14500-14700.. försök att betala in extra ett par månader om du kan skulle jag råda dig till!

Hur stor är skulden hos Billecta? Jag tycker dom är medgörliga ändå, inte omöjliga att ha och göra med. Däremot är kundtjänsten ganska så otrevlig, dom skickar snabbt vidare till KFM med mera (samtidigt ska man ju betala i tid).

Gällande Nordax vet jag faktiskt inte.

Betalar du 200 kr/mån till Gothia eller missade du en nolla?
Gothia blir inte så glada när det tillkommer nya skulder men samtidigt bakar de in alla skulder i en avbetalningsplan vilket är tacksamt ändå.
Det har skrivits väldigt mkt om Gothia här och vi är eniga om att vilken hjälp man får beror lite på vem det är som besvarar ditt samtal. Vissa är mer hjälpsamma än andra om man säger så.
Men jag skulle inte säga att de är helt omöjliga utom ibland!

Ang Nordax, hur stort lån har du där och på hur många år har du valt att betala tillbaka det på? Kanske finsn möjlighet att lägga om lånet till längre återbetalningstid och på så sätt få mindre månadsbelopp.

Ja självklart missade jag e nolla betalar 2000 till Gothia.

25 000 kommer gå till Billecta

Förstår att 200 kronor är bekvämt för dig, samtidigt får du tänka på räntan. Med 200 kronor i månaden lär 8000 i slutänden kanske bli 14500-14700.. försök att betala in extra ett par månader om du kan skulle jag råda dig till!

Hur stor är skulden hos Billecta? Jag tycker dom är medgörliga ändå, inte omöjliga att ha och göra med. Däremot är kundtjänsten ganska så otrevlig, dom skickar snabbt vidare till KFM med mera (samtidigt ska man ju betala i tid).

Gällande Nordax vet jag faktiskt inte.
Ja det är 2000kr månaden missade en nolla.
Billecta kommer landa på ca 25 000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp