Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso, månadskostnad för dessa lån?

Hej!
Ja nu har det kört ihop sig och botten är nådd.
Det har blivit för mycket nu, så måste släppa 3 lån till inkasso . Kanske blir fler oxå.
Vivus 50000
Credifi 34000
Lumify 50000
Som jag läst och förstått det så kommer dom hamna hos gothia alla 3. Tur det för mig , då kan det finnas ett litet hopp att jag kommer gå runt och klarar mig från kf . Nån som har lyckas få ngn bra lösning hos gothia?
Vad tror ni jag kan lyckas få för månadskostnad?
Utöver dom 3 så betalar jag ca:20 000 på övriga lån . Så det är som ganska mörkt livet och läget just nu.
Det är spel som fått mig hit där jag är idag , så slipper ni fråga . Och jo jag har slutat spela nu och även påbörjat behandling.
Sista lånet är i november och spelfri sen 14 dagar .

Jag hade ungefär samma totalskuld som dig hos gotia, de låg runt 100.000kr. Då betalade jag 4000kr / månaden. Slutbetalade det helt nu i våras, vet ej om Gothia blitt hårdare nu i och med inflationen.

Grattis !
Hoppas inte dom blivit hårdare .
Hur länge tar det innan det hamnar hos dom? Inte betalt nu i november så är efter 1 månad kan man säga.

Oj, de tog rätt lång tid för lumify iallafall. Typ 4-5 månader. Vivus var lite snabbare.

Bara att släppa till inkasso (och aldrig mer låna hos dessa)!
När skulderna kommit till Gothia så ringer du och förhandlar om en avbetalningsplan.

Dom ringer ju och messar/mejlar mycket . Men det är väl inte lönt att prata med dom när jag ändå ska släppa det till inkasso ? Första gången jag är i denna situation så jag har dålig koll . Men med tiden kommer jag ju lära mig . Har ju ställt till det , så jag kommer vara en eftersökt man några år .

Dom ringer ju och messar/mejlar mycket . Men det är väl inte lönt att prata med dom när jag ändå ska släppa det till inkasso ? Första gången jag är i denna situation så jag har dålig koll . Men med tiden kommer jag ju lära mig . Har ju ställt till det , så jag kommer vara en eftersökt man några år .
Nä. Det är bara att ignorera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp