Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso/lumify

Håller med dig till viss del, särskilt att man är mkt närmare Kf när man har skulderna hos inkasso.
Men vissa krediter är så dyra så att man blir aldrig av med dem om man bara betalar lägsta varje månad så min erfarenhet är att skulderna minskar snabbare hos inkasso.
Har man betalat till inkasso i säg 12 månader så kan man börja förhandla om fryst ränta t ex.
Jag har släppt massor med skulder till inkasso igenom åren och just nu har jag sju aktiva ärenden hos olika inkasso. Har inte ångrat en sekund att jag släppt.
Nej alltså sköter man det fläckfritt finns ju vissa fördelar. Men det är extremt viktigt att man inte hoppar över en avbetalning. Då börjar spiralen.

Nej alltså sköter man det fläckfritt finns ju vissa fördelar. Men det är extremt viktigt att man inte hoppar över en avbetalning. Då börjar spiralen.
Det är väldigt viktigt att höra av sig om man inte kan betala i tid. Tack och lov skickar de flesta inkasso ut en påminnelse men det finns några som skickar direkt till Kf, utan påminnelse. Vissa kan återkalla mot att man betalar hela eller delar av aktuellt belopp.

Det är väldigt viktigt att höra av sig om man inte kan betala i tid. Tack och lov skickar de flesta inkasso ut en påminnelse men det finns några som skickar direkt till Kf, utan påminnelse. Vissa kan återkalla mot att man betalar hela eller delar av aktuellt belopp.
Exakt det jag menade. Min förfall började när jag inte kunde betala in stora summor för att återkalla :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp