Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso - KFM

Är det någon mer än jag som råkat ut för att ha fått mail från inkassobolag (ofta bolag som säger sig ha egna inkasso) att din skuld har nu skickats till kfm så betala. Efter man har betalat har inget från kfm kommit. Detta har hänt mig ett par- 3 ggr. Bl a från canoxa och catalunia (same same).
Senast hade en skuld från fortus gått vidare till PS inkasso. Jag pratade med dem på telefon och de påstod att skulden gått vidare samma dag.De uppmanade mig att nu betala in summan inkl kfm avgift. Behövde avvakta 2 v varpå jag inväntade delgivning ist för att betala. Detta var i början av februari, betalade in skulden direkt till fortus istället den 25/2. Fortf har jag inte fått nåt från kfm. Hela skulden ligger dessutom kvar hos ps trots att fortus skulle rapportera in att den va betald. Ska bli spännande o se om kfm har sådana väntetider fortf eller om ps försöker luras... ☺️

Jag tror att de försöker luras.

Hotar de med KFM brukar de flesta betala trots mkt tvivelaktiga nya avgifter osv.

Har också fått från Canoxa och Catalunia. Först erbjudande om delbetalning 500 annars går det till KFM. Struntade i det. Då kom 300/mån eller KFM. Struntade i det också. Sen kom erbjudande om 200/mån :facejoy::facejoy: Så de skickar ju inte i första taget vidare skulden.

Det är känt att Kronofogden under hösten och vintern haft extremt långa handläggningstider när det kommer till att registrera in betalningsförelägganden och skicka ut handlingar till gäldenärerna. Orsaken till detta är två orsaker vilken den största är att Kronofogden under hösten bytte ut sitt system mot ett nytt samt att det varit många ansökningar om betalningsförelägganden under samma tidsperiod.

Enligt KFM själva:

Från att vi har tagit emot din ansökan via blankett eller via Mina sidor tills vi har skickat ut handlingar för delgivning. Cirka 3-4 månader (det kan finnas äldre ärenden)
https://www.kronofogden.se/Handlaggningstider.html

Så det kan mycket väl stämma att dina ärenden har gått till KFM men att de inte har påbörjat delgivningsprocessen.

Dina övriga frågor om PS Inkasso vågar jag dock inte svara på.

Det är känt att Kronofogden under hösten och vintern haft extremt långa handläggningstider när det kommer till att registrera in betalningsförelägganden och skicka ut handlingar till gäldenärerna. Orsaken till detta är två orsaker vilken den största är att Kronofogden under hösten bytte ut sitt system mot ett nytt samt att det varit många ansökningar om betalningsförelägganden under samma tidsperiod.

Enligt KFM själva:

Från att vi har tagit emot din ansökan via blankett eller via Mina sidor tills vi har skickat ut handlingar för delgivning. Cirka 3-4 månader (det kan finnas äldre ärenden)
https://www.kronofogden.se/Handlaggningstider.html

Så det kan mycket väl stämma att dina ärenden har gått till KFM men att de inte har påbörjat delgivningsprocessen.

Dina övriga frågor om PS Inkasso vågar jag dock inte svara på.

Aha, fortfarande alltså, trodde det va löst. Nåja får väl avvakta o se då. Har fått delgivning tidigare o de har kommit mig tillhanda 2 dagar efter men det har kanske skickats in på annat sätt än via blankett eller mina sidor. Tack för infon.

Aha, fortfarande alltså, trodde det va löst. Nåja får väl avvakta o se då. Har fått delgivning tidigare o de har kommit mig tillhanda 2 dagar efter men det har kanske skickats in på annat sätt än via blankett eller mina sidor. Tack för infon.

Precis, man kan skicka in betalningsföreläggandena maskinellt på fil och då är hela inregistreringen automatisk och det går betydligt snabbare. Men det är lågt ifrån alla som gör detta.

Precis, man kan skicka in betalningsföreläggandena maskinellt på fil och då är hela inregistreringen automatisk och det går betydligt snabbare. Men det är lågt ifrån alla som gör detta.
Tur jag inte bitchat mot inkassobolaget ännu att jag tvivlar på deras kostnad för kfm..

Jag tror att de försöker luras.

Hotar de med KFM brukar de flesta betala trots mkt tvivelaktiga nya avgifter osv.

Har också fått från Canoxa och Catalunia. Först erbjudande om delbetalning 500 annars går det till KFM. Struntade i det. Då kom 300/mån eller KFM. Struntade i det också. Sen kom erbjudande om 200/mån :facejoy::facejoy: Så de skickar ju inte i första taget vidare skulden.
Jag har skulder där sen 2015 dom sitter och håller på, säger att dom ska skicka in till kronofogden. Men ej gjort det ännu!!

Har också fått samma ”hot” från canoxa och catalunia, krävde bevis då det aldrig kom delgivning från KFM. Det fick jag inte...

Samma hade Svea skickat ett ärende till Kfm för några veckor sedan, inte sett röken av det.. jag betalade av skulden dock direkt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp