- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Hur sen är du med Ferratum ? För tar 3 mån innan dom skickar, alltså sen med 3 !Hej!
Jag behöver hjälp med lite tankar som jag har.
Jag är i en jäkligt jobbig sits som många andra i dessa tider, pga av att jag har fått vabba en hel del så kommer jag inte kunna betala en del räkningar, då min tanke är att jag ska samla alla skit krediter m.m. i november så hade jag behövt hålla mig undan inkasso.
Dock så inser jag att detta nu att detta kommer inte gå, har börjat skriva till de olika kredit företag jag har vilka inkasso dom har och om de rapporterar missbrukad kredit. Då min tanke är att släppa de som inte är missbrukade kredit till inkasso och göra en avbetalnings plan med dom? De flesta inkasso borde väl va positiva till det ? Har redan släppt ferratum till det, väntar bara på brevet att de är hos inkasso. Men är de fulltmöjligt att göra såhär att man släpper de flesta av onödiga snabbkrediterna till inkasso gör en avbetalningsplan och kör detta till november när alla ff är borta och försöker samla allt i ett lån? Super tacksam för svar!

jadu, jag betalade in 500 kr i april ska egentligen betala 2500 i månaden. Och de skrev förra veckan att de hade skickat ett varningsbrev på rek och då hade jag 3 dagar på mig att betala 2000 kr annars skulle de sägas upp, men har inte hämtat det brevet än då sista dagen va 11 maj stog det att jag kunde ta ut brevet.
tycker sånt är så irriterade bättre de skickar ett brev så kan man kontakta dom själv sen än att de ska ringa hela tiden