Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso, hjälp

Hej!

Jag behöver hjälp med lite tankar som jag har.

Jag är i en jäkligt jobbig sits som många andra i dessa tider, pga av att jag har fått vabba en hel del så kommer jag inte kunna betala en del räkningar, då min tanke är att jag ska samla alla skit krediter m.m. i november så hade jag behövt hålla mig undan inkasso.

Dock så inser jag att detta nu att detta kommer inte gå, har börjat skriva till de olika kredit företag jag har vilka inkasso dom har och om de rapporterar missbrukad kredit. Då min tanke är att släppa de som inte är missbrukade kredit till inkasso och göra en avbetalnings plan med dom? De flesta inkasso borde väl va positiva till det ? Har redan släppt ferratum till det, väntar bara på brevet att de är hos inkasso. Men är de fulltmöjligt att göra såhär att man släpper de flesta av onödiga snabbkrediterna till inkasso gör en avbetalningsplan och kör detta till november när alla ff är borta och försöker samla allt i ett lån? Super tacksam för svar!
Hur sen är du med Ferratum ? För tar 3 mån innan dom skickar, alltså sen med 3 !

Hatt o göra med typ dom flesta inkasso , Svea och Gothia har jag upplevt som väldigt bra! Gothia erbjuder dessutom fryst ränta om du betalat lite mer . Svea har mer varit ok! Lowell har varit värst för mig, riktigt grisiga tycker jag !

Hatt o göra med typ dom flesta inkasso , Svea och Gothia har jag upplevt som väldigt bra! Gothia erbjuder dessutom fryst ränta om du betalat lite mer . Svea har mer varit ok! Lowell har varit värst för mig, riktigt grisiga tycker jag !

Okej, vad bra :D:D är som sagt en ren chansning att göra såhär men känner ändå att det är inte långt till november ändå känns som månaderna bara springer förbi ^^ jadu, jag betalade in 500 kr i april ska egentligen betala 2500 i månaden. Och de skrev förra veckan att de hade skickat ett varningsbrev på rek och då hade jag 3 dagar på mig att betala 2000 kr annars skulle de sägas upp, men har inte hämtat det brevet än då sista dagen va 11 maj stog det att jag kunde ta ut brevet. :rolleyes:

Okej, vad bra :D:D är som sagt en ren chansning att göra såhär men känner ändå att det är inte långt till november ändå känns som månaderna bara springer förbi ^^ jadu, jag betalade in 500 kr i april ska egentligen betala 2500 i månaden. Och de skrev förra veckan att de hade skickat ett varningsbrev på rek och då hade jag 3 dagar på mig att betala 2000 kr annars skulle de sägas upp, men har inte hämtat det brevet än då sista dagen va 11 maj stog det att jag kunde ta ut brevet. :rolleyes:
När jag fick det brevet så tog det ytterligare 1-2 mån innan det gick till axacror inkasso ! Fick betala 2000 kr mån .. skulden låg på 25 000 kr då

Det sjuka med Ferratum var att jag betalade 2000 kr mån och 1950 var i ränta! Hos axacto kostade lånet 1000 kr mån i ränta! Så bättre släppa det faktiskt!

Det sjuka med Ferratum var att jag betalade 2000 kr mån och 1950 var i ränta! Hos axacto kostade lånet 1000 kr mån i ränta! Så bättre släppa det faktiskt!
Ja, jag har med en skuld på 25000 tusen och betalar 2500 kr men som du säger allt är ju ränta så lånet blev aldrig mindre direkt :D ja, har hört att axacto är väldigt bra att ha och göra med ^^^^
Får se hur lång tid de tar innan de dimper ner ett brev att de är hos dom ^^

Ja, jag har med en skuld på 25000 tusen och betalar 2500 kr men som du säger allt är ju ränta så lånet blev aldrig mindre direkt :D ja, har hört att axacto är väldigt bra att ha och göra med ^^^^
Får se hur lång tid de tar innan de dimper ner ett brev att de är hos dom ^^
Tror det tar någon månad till faktiskt, men jag tycker du ska släppa det absolut :) för Ferratum är en mardröm! En sak jag kan rekommendera är att dom kommer ringa dig som en tog alla inkasso och alla företag! Jag fick säkert 10 samtal om dagen så jag valde att byta nummer till ett kontantkort istället och inte registrera det :)

Tror det tar någon månad till faktiskt, men jag tycker du ska släppa det absolut :) för Ferratum är en mardröm! En sak jag kan rekommendera är att dom kommer ringa dig som en tog alla inkasso och alla företag! Jag fick säkert 10 samtal om dagen så jag valde att byta nummer till ett kontantkort istället och inte registrera det :)
Jaså?? :eek: haha de har ringt en del men brukar bara trycka av, är de något viktigt så får man lämna meddelande :facejoy: tycker sånt är så irriterade bättre de skickar ett brev så kan man kontakta dom själv sen än att de ska ringa hela tiden :p

Jaså?? :eek: haha de har ringt en del men brukar bara trycka av, är de något viktigt så får man lämna meddelande :facejoy: tycker sånt är så irriterade bättre de skickar ett brev så kan man kontakta dom själv sen än att de ska ringa hela tiden :p
Ja det tyckte jag var riktigt jobbigt faktiskt , för det var helt galet... Ferratum ringde till och med en gång kl 21 på kvällen ! Då bad jag hennes fara o flyga faktiskt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp