Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso gällande credifi, binly, lumify… Hjälp snälla!

Från man skriver på delgivningen så räknas dagarna.

Har gjort så här:
- ej skrivit på
- betalat så fort som möjligt
- ringt företaget och meddelat att skulden är betald, bett dem att dra tillbaka begäran från KFM och begär skriftligt att det skett.
Jag är 20 drg sen fick intern inkasso igår har på mig till den 12/10 på deras inkasso kan inte betala förrän 27/10 är sen med 1 faktura, nånsom vet om jag kan vänta från den 12-27/10 med att betala sepeber och oktober fakturan innan den går extrernt

Jag är ca 50 dagar sen hos Credifi och ungefär 20 dagar sen hos Lumify.
Jag har i omgångar varit ännu senare, och alltid betalt den äldsta räkningen när jag kunnat.
Det jag tycker är viktigt är att man har koll på vilket status varje räkning hos dom har med vilket förfallodatum och vilket belopp, och alltid försöka betala den äldsta inom säg max 60-70 dagar.

Jag har fått ett gäng brev, ett gäng mejl och massor samtal (De har slutat ringa nu, blockerat alla nummer haha) men jag har ännu inte fått nån uppsagd kredit.
Absolut dom skriver det i sina mejl men dom vinner inget på att säga upp krediten för dom vet att det är större chans att du betalar en "liten" räkning istället för hela krediten.

Jag har alltid mejlat och sagt "Jag kan inte betala detta nu, men jag kommer betala den äldsta det xxxx datum", då svarar dom att dom inte kan göra något, alla påminnelser/inkasso-krav kommer fortsätta att komma men dom verkar på något sätt ändå ta hänsyn till det. Jag mejlade lumify och sa att det kommer ta 45 dagar till när jag redan var 20 dagar sen, och när jag sen betalde på det datum jag sagt var det som något aldrig hänt.

Du kommer INTE få någon betalningsanmärkning förens Kronofogden gjort utslag.
När skulder gått vidare till KFM skickar KFM ut en delgivning, den har du 14 dagar på dig att svara på.
I det brevet står också beloppet du skall betala, och vilket sista datum du har att betala på innan utslag.
Tänk på att det måste vara inkassobolaget tillhanda och bokfört på deras konto senast den dagen annars är du körd.

Så kort och gott, du kan vänta med att betala tills brevet från KFM dyker ner men då MÅSTE du betala inom 7 dagar för att vara safe ifrån anmärkning.
Om man betalar äldsta fakturan lumify för deras int inkasso ,har ni fårr göra uttag ?

Hur sen kan man vara innan de terroriserar med mail samtal o brev?
Hinner man undan om man är sen max 20 dagar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp