Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso gällande credifi, binly, lumify… Hjälp snälla!

Hej alla,

Om någon dag är min sista förfallodag för dessa tre aktörer att betala summan som gått till inkasso (deras interna.)

På inkassokravet står det på samtliga:
Vid utebliven betalning kommer din kredit att sägas upp och hela krediten kommer då förfalla till omedelbar betalning samt förberedas för överlämning till kronofogden.

Alla här har så olika erfarenheter med dessa och vad som händer verkar det som.
Har idag ingen betalningsanmärkning och något jag verkligen vill undvika för att samla lån senare i år. Har dessvärre inte möjlighet att betala dessa innan förfallodatum och därav frågar jag er här vad jag kan göra.

Hur snabbt skickas dessa till kronofogden egentligen? Kommer jag få en betalningsanmärkning DIREKT när det sägs upp och skickas vidare eller har jag några dagar på mig efter det innan det sker, hur länge? Jag har inte erfarenhet av detta därav jag frågar er här om hjälp som kan det mer än mig.

Skulle uppskatta all information och tips från er. Är det bättre att släppa dessa?

När det gäller Lumify har min betalat i februari sista gången, lån är uppsagd men inte än hamnat hos KFM.

Efter att krediterna har sagts upp så kommer du att få ett nytt mail där det framgår att du har ytterligare ~30 dagar på dig att betala innan de skickar det vidare till annat inkasso eller KFM.

Uppskattar verkligen alla era svar, får mig att bli lite lugnare iaf!
Hur är det gällande betalningsanmärkning? När sker den isf? Kan som sagt inte jätte mycket kring detta.

Uppskattar verkligen alla era svar, får mig att bli lite lugnare iaf!
Hur är det gällande betalningsanmärkning? När sker den isf? Kan som sagt inte jätte mycket kring detta.
När lån är uppsagd och hamnar hos Inkasso då får man betalningsanmärkning om missköt kredit.

Okej, så jag måste betala alltså inkassokravet för att inte det ska ske en betalningsanmärkning?
Min man hade lån som blev uppsagd och den har hamnat hos Inkasso. Han betalade Inkasso ( avbetalning) men fick ändå brev från UC att han fått betalningsanmärkning pga misskött kredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp